1 Kasım 2009 Pazar

Fakirin evinden ne olaki:) anca bu olur işte...

Geçtiğimiz cuma günü balkon fakirine ikinci perizin uygulaması yapmam gerekiyordu. Havalarda soğumaya başladı ya önce ilaçladım aynı zamanda da sıkıştırma uyguladım. Bunun için 4 numaralı çıtayı aldım. Fakirin evinden ne olacak işte derme çatma olur ya bende kural bozulmasın dedim ve şerbetliğe mukavva monte edip sıkıştırma tahtası yaptım. Resimde görüldüğü gibi mukavvayı uygun boyutlarda kestim. Sıcak plastik yapıştırıcı ile şerbetliğe yapıştırdım.



Aradan hava kaçırmasın diye mukavanın kenarlarına bildiğimiz pencere süngeri döndüm. Ayrıca sıcak yapıtırıcı ile buna da takviye yaptım. .



Mukavvanın arkadan görüntüsü de bu.


Sıkıtırma tahtamızı çerçeveyi aldıktan sonra ruşete yerleştirdim. Bizim usta da kaç zamandır türkü söyleyip duruyor ortadaki çerçeveyi ters yüz et diye neymiş yavruyu boydan boya yayacakmış ustamızı kıracağımıza arıyı ters yüz ederiz dedik ve uygulamayı da yaptık.


Aşağıda resimde içten görünüş var. Bu sünger çok iyi oldu arada conta vazifesi gördü.


En son olarakda jelatini çekip kapağı kapadık. Bu ruşetin kapağının içinde poliüretan köpük var. Yani örtü tahtası olarak köpük kullanıyorum.



2 yorum:

ARICILIK VİDEOLARI dedi ki...

Keşke tüm kovanlar senin balkon fakiri gibi olsa. Bir eli invettte bir eli doktorda oh, gel keyfim gel. Böyle fakirliğe ne varki.Birde kadıköyün göbeginde pehhh.

Bazen diyorum yav şu fakire bir çıta ful yavru verilseydi, şimdiye kadar kudururdu, sonrada diyorumki o zaman bu kadar gözlem olmazdı. Benden söylemesi, yemlikte o fakirin ayarını bozuyor, yemliği alıp, poşetle şurup ver, fakirleri yemlige kadar niye üzüyorsunki, tepesinden alsın invert şuruplarını.

muhteşem turunç dedi ki...

Fakir dedik sende yerden yere vurdun haklısın fakirin kaderidir bu:) Bende farklımıyım sanıyosun o nedenle şerbetlikle veriyorum uğraşsın inekler:)Yavrulu çıta takviyesine ne gerek var abi uzun soğuk kış geceleri fakir neyle eğlenecek sanıyosun:) merak etme sen..