19 Kasım 2009 Perşembe

Kutudaki arılar ve resim potborisi hazırlama :)

Bu gün iş yerinde bulunan ana kutusundaki arımı açacaktım. Hava güzel ve çalışma vardı tek tük de olsa polen geliyordu. Açtım maşallah durumlar gayet iyi. Sanırım oğul vermeye havalar artık müsait olmadığı için oğul veremiyor zavallılar.

Hemen meydan şerbetlemesi işlemi uygulamaya kondu. Bu kadar kış arısı varsa ne olursa olsun bloke olsun umursamadım ve stoklarını tamamlamaları için yüklendim. Aman bu yaptığım yanlış anlaşılmasın yakın çevrede arı yok.Çevrede arı olsa yağmacılık kaçınılmaz olacak. O nedenle bunu kaygı duymadan uyguluyorum. Bu uygulamanın avantajı kutu içine fazladan nem yüklememiş oluyorum.



Bu kutudan edindiğim tecrübelerden biri ana kutuları dört çıta olursa iyi oluyor. Yakın çevrede güçlü arı kolonileri olmazsa gelişme olumlu oluyor ve yağma problemi olmuyor. Şerbetliklerde çam ağacı dalıda arıların şerbete düşüp boğulmamaları konusunda çok etkili oluyor.


Dün akşam Giresunlu arıcı arkadaşımız Emrah ile sohbet ediyoruz; konu bir çok resmi tek bir resim olarak nasıl birleştirilebilirize geldi. Dedim Emrah sağol bende yarın iş yerimdeki ana kutusunu açıp haber yapacaktım birde şişlenecektim. Şimdi bu konuda haber yaparım şişlenmekten kurtulurum dedim ve gülüştük.
Şimdi bazı arkadaşlarımızın bloglarında böyle resimler var. Bunu hazırlamak için microsoft office proğramlarından powerpointi kullanabiliriz. Bu proğramı açıp çıkan pencerede aşağıdaki gibi boş bir sayfa açıyoruz.

Açılan pencerenin üst kısmında ekle butonunu, resim butonunu, dosyadan butonunu sırayla tıklayıp bilgisayarımızda kayıtlı olan bir resmi bulup ekleyi tıklıyoruz.




Artık resmimiz aşağıda görüldüğü gibi sayfamıza eklendi. Bu yolu kullanarak bu sayfaya istediğimiz kadar resim ekleyebiliriz. Burada resmimizin üstünü tıkladığımızda resmin
etrafında bir çerçeve belirecektir. Bu çerçevenin köşelerinde boyut ayarı yapabilmek için butonlar olduğu görülecektir. Çerçevenin üst kısmında da yeşil renkli, diğerlerinden farklı bir buton olduğu görülecektir. Bu yeşil renkli buton resmi kendi etrafında döndürmek için kullanılır. Resim böyle çerçeveli durumda iken kürsörü üzerine getirdiğinizde artı işareti şeklinde bir görünüm alır bu haldeyken de mausun sol düğmesi basılı tutularak resmi taşımak mümkündür. Aşağıdaki resmi incelerseniz birde resim araç çubuğu olduğunu görürsünüz. Buradaki butonları kullanarak resmin ışık, kontrast vs ayarlarını yapabilirsiniz. Bu resim araç çubuğu resim eklendiğinde otomatik olarak açılabildiği gibi resmin üstüne çift sol tıklamaklada açabilirsiniz.
Aşağıdaki görüntüde sayfaya üç adet resim ekledim. Bunlar birbirinin aynısı olabildiği gibi farklı resimlerde olabilir. Bunları istediğiniz şekilde boyutlandırabilir, çevirerek değişik görünümler elde edebilirsiniz. Eklediğiniz resmin üzerini sağ tıklayıp açılan pencerede sıra seçeneği üzerinden resimlerin üst üste diziliş sıralarını da ayarlayabilirsiniz.


İşleminiz bittiğinde en son olarak kayıt işlemine sıra gelince bu resme bir isim verip sonra hemen altındaki kayıt türü bölümünü yandaki oku tıklayarak açıp "JPG" türü olarak seçip kaydederseniz yaptığınız çalışmayı resim olarak kaydedmiş olursunuz.



4 yorum:

Unknown dedi ki...

Muhteşem abi teşekkürler aslında bu tüt proğramlar bilgisayarımızda var ama biz bunları nasıl kullanacağımızı bilmiyoruz.Senin sayende arıcılığın yanında bilgisayar derside alıyoruz.Güzel anlatım olmuş sağlıcakla kal.

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Muhteşem abi bu ne biçim kutu, kaç sefer meydan şerbetlemesi ve ballaması yaptın hala doyuramadın. Nede olsa mal sahibine çekermiş::)))

Resim mevzusunu sen tarif edice hemen hatırladım, geçen sene gittigimiz bilgisayar kursunda hoca böyle bişiler yapıtırıyordu.::))

ALİ ŞEKERLİ dedi ki...

Muhteşem abi;Dr. luk var,yönetmenlik var,fotoğrafçılık var,arıcılık var...

Olmayan ne var abi:))

muhteşem turunç dedi ki...

Emrahcım asıl sen sağol konuşmasaydık aklıma gelmezdi bu konu ama işim eğitmenlik olunca böyle sunu proğamlarını kullanmayı nisbeten biliyorum.

Ali Türk abi onları artık öyle bir bloke edecemki onlarda şaşıracaklar merak etme:) Bak bazı şeyleri hatırlıyosun ama şu film proğramı ile ilgili sorularını hışırda cevaplasak diyorum ne dersin:)

Ali Şekerli abi ahhh ah yarama dokundun be abi şu bizim usta hala kalfalık belgemi vermedi tek eksik o kaldı:)