9 Kasım 2009 Pazartesi

Hafta sonu çalışmalarım..

Bu hafta sonu yazdan kalma günlerden birini yaşadık. Arılarda bulmuşlar güzel havayı bol bol uçuş yaptılar.

Bizde kış öncesi son kontrollerimizi yaptık.


Bazı arılarımız 7 çıtalı,




Bazı arılarımız ise 9 çıta arılıydılar ve bal stokları iyiydi



Sıkıştırma ve sarıp sarmalama işini çuval kullanarak yaptık..


iki kat çuval kullanıp en üzerini de izolasyon malzemesi ile kapadık. Ben geçen sene bu şekilde yaptığım izolasyondan çok memnun kaldım.


En son olarakda kovanlarımız kış yağmurlarından etkilenmesinler diye afiş olarak hazırlanıp kullanılmış olan su geçirmez malzemeler ile sardık. Bazılarını bulundukları yer itibarıyla dörderli olarak sardık,


Bazılarını ise tek olarak sardık.


Bu arada benim de bir görüntü asistanım var. Ben çalışırken nerde nasıl görüntü alacağını biliyor, ben ikaz etmeden hallediyor. Birde abi bir poz ver diye seslenip iş bitimlerinde görüntü alıyor.


Karakovanda bu hafta kontrolden geçti. Bizimki daha yeni arı silkelede ama benim karakovan bayağı yol aldı. Petek örmeye devam ediyor. Yeni petek indirilmiş iyice.

Tekrar 3,5 cmboşluk bırakılarak sıkıştırma tahtası uygulandı.

En son sepeti de sarıp izolasyona tabi tuttuk. Üzerine önce izolasyon malzemesi sarıp,

en son olarak da naylon poşetle suya karşı izole ettik.

Havanın güzel olmasını fırsat bilip dolaşanlar sadece ben değildim. Aşağıdaki arkadaşda salına salına geziyordu.

Sabah saatlerinde ise kovan üstlerindeki çiğ damlacıklarından su içen bal arısınıda tam o anda görüntüledik. Benim görüntü asistanı bu konuda bayağı iyi.

4 yorum:

İlhami Uyar dedi ki...

Sevgili hocam umarım kış mevsimini beklentileriniz ışığında hasarsız atlatırsınız,bölgenin olmazsa olmazlarından sepet kovan sizdede mevcut,hayırlı olsun,kolay gelsin ,iyi çalışmalar.

ERZİNCANLI ARICI VECDİ dedi ki...

Muhteşem abi,kış hazırlıkların tamamlamışsın.Kovanların bahara salimen çıkması dileğiyle.Saglıcakla kalın.

PINARHİSARLI ARICI dedi ki...

Sayın doktorum kışa arıyı güzel sarmışsın bu yılda böyle geçti seneye hayırlısı çok daha güzel olacak inşallah şimdi tatil zamanı iyi eylenceler

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Muhteşem abi karakovan neden zehirlenmeyip kararmıyor, inverti yükledikçe ağarıyorki, bu arılar ölmüş olmasınlar. Hala petek örüyorlar, kış geliyor kış::)))