24 Haziran 2008 Salı

Malatyalı Ölmüş !.....

Cumartesi günü kovana saldığım ve hırpalanan daha sonra kafese aldığım 44 numaralı frolaynı malesef kaybettik. Kafeste son nefesini vermiş. Bu gün kek kısımlarını açmak için gittim arılığa bu görüntüden sonra bu ruşetteki arıların yapmış oldukları üç adet ana gözü de bozuldu ve kutuda hazır analardan biri kafeste kek kısmı açık olarak verildi. Diğer ruşete geçtim tabi moral sıfıra yakın baktım 43 nolu frolayn duruyor. Hemde arılar sakin bir şekilde kafesi sarmışlar. İlk kez anayı ağızdan beslediklerini gözlemledim. Bu ruşette de iki adet ana memesi vardı bunlardan birini güzelce kesip kutuya verdim inşallah kesmezler diğerini bozdum. Bu kafesinde kek kısmını açtım bıraktım. Bu ruşete de 3 metrelik bir yer değişimi uyguladım eski yere bir ruşet koydum 6-7 tane tarlacı dolanıyordu. Geçenlerde Ali şekerli bir yorumunu okumuştum demiştiki anayı fazla geciktirmekte problem doğurabilir diye Mehmet Yüksel arkadaşımızda anayı kendileri çıkarsınlar sen salma demişti işta tüm söylenenler böylece uygulandı çerçevelerde son kez larva kontrolu yapıldı yok heralde artık başka çareleri kalmayacak ineklerin kabul edecekler. Hafta sonunu iple çekecem bir tutsun tamam. Bu gün bir arkadaş aradı onun frolaynda boğazdan iğnelenmiş önemli değil yakın çevreden bir tane tutsa yeter abim benim. Şimdi bakın bu bir ispiyondur. Eskiden köy sünnetçileri vardı ellerinde sünnet malzemelerinin bulunduğu çantaları köy köy gezerlerdi ismi lazım değil birileri böyle bir çanta yapacakmış ve bu çanta ile ......nınının nınının diye başlayıp devam eden bir melodi vardı ya işte size de ip ucu benden bu kadar artık projesini kendi zamanı gelince açıklar işte bu projeyle tek bir tane bile yakın çevrede kabul ettirsek yeter bunun kızlarını üretiriz. Haydi hayırlısı diyelim. Ha unutmadan bu gün telefon çaldı baktım isme bismillah ya hayırdır nasıl oldu deyip açtım bir frolayn kabul görmüş ama köy sünnetçisinin gidemeyeceği bir uzak köyde olsun sevindik o bölgede denensin sonucu görelim amaç buydu zaten. Geçtiğimiz hafta sonu telaşla fotoğraf makinasını unutup gittik arılara bu gün sabah kamerayı aldım göya film çekecez iş yerinde pili şarja taktık sonra öğlen izin alıp gittik pil hala iş yerinde şarj oluyor:) Artık görüntüler haftaya.......... Ne yapalım idare edin işte ben buyum:)

3 yorum:

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Abi geçmiş olsun.Gerçekten bu kadar uğraştan sonra insanın üzülmememsi elde degil.
Zaten cenazenin resmi olsa ne olur olmasa ne olur.

Şarzda kaldıgı iyi olmuş pillerin.
Anlatmalarına göre 43 inşallah kabul görmüş abi.Bende sıkıştırma yapanlarda kafese veçuvala petek asmışlar minik dalak.

29 Yumurta attı,yumurta atmasıda sorunu çözmüyor.Yumurta attırıp kesiyor.Bu sıra hiç sıtrese girmesinler diye iki kovana verdiğim şeker iki günde 4 kilo oldu.Artık şekeri az suyu artırayım bari.::))

HB dedi ki...

"bismillah ya hayırdır nasıl oldu deyip açtım "

Edebiyat bilimi, bu ifadede bir mesaj olduğunu gösteriyor ama, iş bitmeden aramak bizim kitapta yazmaz...

muhteşem turunç dedi ki...

Ali abi strese girmesinler diye ben ruşet içine resim bile astım şerbet ne be..Halil abi :)))