16 Haziran 2008 Pazartesi

Karakovan

Bu sene ana arı kutularımda son seferde 5 de 2 tutturabildik. Yani üç tanesinin anası ortalarda yok. Bende geçen hafta aşağıda görülen resimdeki yanyana tek tahta kapak üzerinde duran üç kutuyu birleştirdim. Bunun için poliüretan levhadan hazırladığım ve ortalarına sinek teli taktığım bölme tahtaları ile uzun 19 çıtalık tek karakovanı üçe böldüm. Arıları her bir bölüme aktardım. Bu haftada aradaki bölmeleri alıp hepsini bir araya getirdim. Dış kısımlarına birer temel petek verip bıraktım. Bu kara kovan artık temel oluşturacak buradan kutulara yavrulu ve arılı çerçeve nakli yapacağım. Bu uygulamayı ilk akıl eden Ali Türktür nadirde olsa böyle isabetli fikirler üretir o nedenle bende deniyorum. Bu karakovan sayesinde elde çıkmaya hazır meme olmasa bile zincir kopması felan olmayacak anasını ayırdığınız kutuyu birleştirin gitsin. Yeniden meme yaptınız bölün işlem tamamdır. Bu karakovan kışıda çıkarırsa seneye değmeyin benim ana arı üretme keyfime. Hatta bu seneki yeni kızlarıma bile zemin teşkil ettirebilirim bunlara. Soldaki iki tane ise katlı kutu sistemi ile birleştirildi araya tül perde parçası konup bir hafta bekletildikten sonra bu hafta sonu birleştirildi.













Hiç yorum yok: