12 Ağustos 2020 Çarşamba

Ara çok açılmadan haber bu kadar yapılıyor :))

En son bal sağımını yapıp başkaca da bir paylaşım yapmamıştım.
Bayramla birlikte tatilde arılarıma yaz ortasında % 2,5 luk oksalik asit uyguladım.


Kendi yaptığım alet ile arılı çıta aralarına 5 ml solüsyon uyguladım. Yaz günü olurmu  diyenlere ben yaptım oldu:)) Sonuçları göreceğiz bakalım.



Domateslerim koronadan dolayı bu sene geç ekildi ama şu anda iyi durumdalar.:)


Hırsızlar ve biz kahvaltıda bol bol yiyoruz ;)


Kuşlarda paylarına düşeni alıyorlar :))


Domateslerimin tohumları Bulgaristan göçmeni bir ablam tarafından bana  getirilmişti
Şimdi geç kalmadan tohum da alıyorum. Domateslerin çekirdekli kısımlarını bir fincan yada bardağa alıp üstlerine bir peçete kapadım (üstü kapalı olsun ama hava da alsın).
İki gün karanlık yerde beklettim ve üstte böyle küflü bir tabaka oluştu.
Çatal ucu ile bu tabakayı kaldırıp attım ve kalan kısmı su ile doldurup 1-2 dakika bekledim.

Suyla süzgecin içinde yıkayarak tohumları temizledim.


Bir peçete üzerine döküp, kime ait olduğunu da not düşerek kurumaya bıraktım.
Buna fermantasyon yöntemi ile tohum alma deniyormuş denedik sonuçları göreceğiz.


Bayram sonrası pazardan iki tane daha tavuk aldım. Böylece bizimkiler dört kişilik bir aile oldular.


Bahçeme İP kamera taktım. Aylık 50 liraya canım istediğinde açıp bakıyorum:)) Hatta kendimi bile görüyorum.
Bakınca ne olacaksa :((

 

Hiç yorum yok: