26 Temmuz 2020 Pazar

Bal sağımı yaptık.

Yakın çevremi kendimce kontrol ettiğimde bu sene de bala hasret kalacağım demiştim.
Ama nereden buldularsa bulmuşlar bana yetecek kadar nektar toplamışlar:)
Geçen haftaki kontrollerimde sağım ekipmanlarımı depodan çıkaracak kadar bal olduğuna kanaat getirince bu cuma düzeni kurdum.


İlk katlı ve ana arı ızgarası bulunan koloninin katını indirdiğimde ölmüş erkek arılarla karşılaştım.
Aslında bunu öngörerek haftalık kapak açıp uçuşlarını sağlamış olduğumu sanıyordum ama işte durum bu :(


Balları alırken önce katı kenara alıyorum.
Kuluçkalıktaki ballar alındıktan sonra kuluçkalık üzerine boş bir kat koyuyorum ve ballıktaki  arıları bu boş katın içine silkeliyorum. Bu yöntemle arılar bir kez silkelenmiş ve ajite edilmemiş oluyorlar.
İyi de oldu ortalık hiç karışmadı tabi bu durumda arılarımın doktor arısı olmasının da payı var tabi:)


Ballar eve taşındı tabi pilim bitti.





Sır alma ve bal savurma işinde iki de yardımcım var da işi bitirebildim
Cumartesi akşam çıtalar yalatılmak üzere kolonilere dağıtıldı.


Pazar sabah sır mumları eritildi ekipman yıkandı ve depoya kaldırıldı.


Tabii ki kendimizi de ihmal etmedik.


Hafta içi artık dinleniriz. Hafta sonu neredeydin diyenlere yazlıktaydım diyorum:))




Hiç yorum yok: