31 Ağustos 2020 Pazartesi

Defne yaprağı varoa ya ne yapar ki dedik ve uygulayıp baktık :(

İnternette duyardım defne yaprağı varroa mücadelesinde etkiliymiş diye.
Bahçemdeki defne ağacından hemde taze yaprak topladım 


körükte kulladığım oluklu mukavva arasına sarmaya başladım



dumanı da sanki bir hoş koktu ama koloni kontrolünde bol bol verdim arılarıma ilaç niyetine varroa dökülmedi. Hemde ne o gün nede sonrası :(


Bir marketten elektrikli mangal tutuşturucu aldım..:)


böyle üzerine kömürleri dizip fişe takıyorsunuz 10 dakikada işlem tamam. Can sıkıntısı böyle işler yaptırıyor insana:))


okul arkadaşım misafir geldi tam tamına 40 yılllık arkadaşlık dile kolay.
Bir de maharetli kahve bizden fal baktı:( o kadar ziyaretine gittim hiç söylemedi bu meziyetini:))


kuşa kediye vs su da koyduk arılığa bu sene yağmur sıfır sıcaklıklar 33 lerde.


çok sevdiğim ve bahçemde her sene kendisi çıkan akşam sefası akşam açar ve mis gibi kokar.


buda gün batımı manzaram..


Haber sıklığımız azaldı ama bloğa yazmaya devam.
birincisi önceki sene şu zamanda ne olmuştu bakabilmekiçin
ikincisi ise belki birileri faydalanır diye
yazmayanlara duyurulur belki yazarlar diye.







 

5 yorum:

andız otu dedi ki...

Ben her zaman bakıp okuyorum şevkim artıyor. Güzel de istifa ediyorum hocam yazmaya devam edin siz sürekli takip ediyorum yorum yazmasamda. Çok arkadaşınız bıraktı. Ne güzel takip ediyorduk, hepsi facede orada burada tüccar oldu, buraları unuttular, oysa burası aile ortamı gibi...

muhteşem turunç dedi ki...

Sayın andız otu rumuzlu beyefendi

Güzel sözleriniz için teşekkürler. Ben burada geçmişime not düşüyorum ve sonrasında ne zaman ne yapmışım çok rahat buluyorum.
Face öyle değil geçmişinizi bulmak zor orada yada bana göre öyle. Arıcı arkadaşlarıma da faydalı oluyorsa ne mutlu bana ama keşke herkes biraz paylaşsa yaptıklarını neler neler yakalarız..
Sğlıcakla kalın.

Yakup dedi ki...

Selamlar doktorum takipteyiz siz yazın ne olur...

mstf dedi ki...

Takip etmiyoruz zannetmeyin muhteşem hocam , Kastamonu'da takiptesiniz

muhteşem turunç dedi ki...

Yakup ve Mustafa beyler sağ olun eksik olmayın kimse yorum atmayınca bende sık bakmaz oldum sonuçta geç yayınladım yorumlarınızı sağlıcakla kalın.