16 Haziran 2019 Pazar

Ana arı ızgarası ne zaman verilmeli

Bu hafta yazlığa gittimki elektirikler kesik:((
Tabi aksilikleri olumluya çevirmek mutlu olmanın bir yolu,
Hey gidi gaz lambası nostalji yaşadık:))


Arılarımdan iki katlı olanların yavru ve bal durumları iyi idi.
Benim oralarda Temmuzun biri dedimi ayçiçekleri açar ve bal akımı otuz gün sürer .
Bu gün 15 haziran ve bu gün atılan yumurtalar 6 temmuzda gözden çıkacaklar.



Anlayacağınız tam vakti deyip ana arı ızgaralarını aldım geldim.


Ballıktaki tüm çıtaların arıları kuluçkalığa silkelendi ve kuluçkalık üzerine ızgara konup çıtalar yeniden ballığa dizildi.


Toplamda katlı sekiz adet kolonim var. Bu sene bunlar bala çalışacaklar ve hepsine ızgara koydum.
Üç adet de bölme yapmıştım birde depo kovanım var. Anlayacağınız toplam koloni sayım 12 oldu.
Bunu da niye yazdım geçen ismi lazım değil ile  sohbet ediyorum ya karar ver diyor kolon sayın sekizmi on ikimi :((( ineğe sanki borcum var ve ödemiyorum da yalan söylüyorum:))) ne derseniz deyin kişi herkesi kendi zanneder ya öyle işte:))


Ay çiçeğine kadar elimi sürmem ineklere rahat etsinler.


Bazılarında on çıta kapalı yavru vardı, analarının derdi neyse :)) üçüncü katı attım.


Benim yabani soğan çiçeğim.


Tohumlarını yere dökmesin diye tüle sardım. Bu sene tohumlarını alacağım.
Tohumları dökülüp yapraklası sararınca da soğanını bulmaya çalışacağım.
Seneye yetiştirirsem güzel olacak.


Domateslerım ve biberlerim bel hizama geldiler onları bağladım.
Otomatik sulama ile her  akşam sulanıyorlardı kapadım çiçek versinler diye.


Kızlarda  bol bol gezip bör böcek yediler.


Elmalarımda iyi yoldalar


Zeytinler çiçekten meyveye döndüler


Bu sene dut senesi gene bol bol yedim


Anlayacağınız bir haftam böyle geçti sağlıcakla kalın.

2 yorum:

MİNİK ARICI dedi ki...

Sayın Muhteşem Abim
Selamun aleyküm
Arılara kat atmaya başlamışsınız. Mevlam (cc) hakkınızda hayırlısını versin. Kovanlarınız bal ile dolsun.
Ben de en erken iki hafta sonra ızgara koyup kat vereceğim. Hayırlısı.
Yöremizde şu anda mevsim çok güzel, bal akışı mükemmel. Kovanlar çok hızlı gelişiyor. İnşallah böyle devam eder.
O dutlardan bir de pekmez (Malatya şivesiyle bekmez) yaparsanız, değme keyfine...
Her şeyin gönlünüzce olması dileklerimle...
Selam, saygı ve muhabbetle...

muhteşem turunç dedi ki...

Muhittin hocam Aleyküm Selam

Evet katları attım hayırlısı olur inşallah. İnşallah sizin de kovanlarınız balla dalar emeklerinizin karşılığını alırsınız. Dutlar yemekle ytinebileceğimizin ötesine geçmedi inşallah ileri zamanlarda bekmezlik olur.

Sağlıcakla kalın.