10 Eylül 2018 Pazartesi

Yeni sezon hazırlıkları başladı.

2018 sezonu bitti önümüzdeki sezon başladı.
Bu sene bal sağımı yapmayacak kadar az bal geliri oldu.
Arılar hiç görmediğim kadar geriledi.


Çift katlı kolonilerimde ayçiçeği bal akımı sonrası kabartılmamış pek çok peteği geri aldım.
Katların hemen hemen hepsini indirdim.


Yavru alanları iyice daralmış.
Ruşete alarak sıkıştırdığım kolonilerim bile var.


Yağmacılık had safhada.
Koloni açamıyorsunuz hemen yağmacılar üşüşüyor.


Musluklar 3-4 cm e kadar indi



Muslukları daraltılan kolonilerde sıcaklık problemi olmasın diye çekmeceler açıldı.


Bunca olumsuzluk üzerine arı kuşlarıda geldiler.
Arılığın içine dalışlar yapıyorlar :((
Ama çözüm çok:))


Çocukken torpil derdik :))
Fitilini yakıp atıyorum


patlayınca tüfek yada tabanca kadar ses çıkarıyor ve fişek fiyatından daha ucuza geliyor. Oldukçada etkili sesten ürküp kaçanlar uzunca bir süre benim oralara uğramıyorlar.


Aralıklı kısa zaman peryodlarında yağmaya yol açmamak adına çalışıldı ve kolonilerde düzenlemeler yapıldı.


ana arı, bal yavru alanları kontrol edildi.
yavru alanları daralmış olanlara araya esmer çıtalar girildi


Varroa için ilaçlama yapıldı. Besin durumları paylaşım yöntemiyle dengelenip teşvik  beslemesi yapıldı. Yavru alanlarına boş kabarmış esmer petek girilerek ana arı yumurta atmaya teşvik edildi. Bundan sonrası kış arılarını ve kışlık besin stoğu oluşturma çabalarıyla geçecek. Hayırlısı olsun bakalım.



Unutmadan kendimizi de ihmal etmedik:))


1 yorum:

MİNİK ARICI dedi ki...

Sayın Muhteşem Abim
Selamün aleyküm
Bu sezon yurdun genelinde bal verimi çok düşük olmuş.
Bizde de arılar bal stoklayamadı.
İnşallah gelecek sezonlarımız daha iyi olur.
Sizler en azında arılarınızı gelecek sezona hazırlıyorsunuz.
Beni arılara inanın çoktan beri bakamadım. Kısmetse ilk bahara topralamaya çalışacağım. Yani üç beş kovanlık arı alacağım. Görünen şimdilik bu.
Sizde olmasa olmaz dediğimiz şey SEMAVER ÇAYI. Efendim afiyet şifa olsun.
Selam, saygı ve muhabbetle...