30 Eylül 2018 Pazar

Esmer kabarmış peteklerin saklanması..

Esmer yada polenli petekleri saklamak hep sorun olmuştur benim için.
Sayı fazla olunca derin dondurucuyu kullanmak sıkıntıdır.
Birde hanımın kışlık sebze vs için yükleme yapma zamanına denk gelince değmeyin sıkıntıdaki keyfe:))
Bu sene bal sağımı yapmayıp üstünede bir dünya  boş kabarmış petek sahibi olunca aldım battal boy çöp torbasını; ballıklarım buna şekilde görüldüğü üzere rahatlıkla giriyorlar.


inşallah bu sene mum güvesine yedirmeden peteklerimi saklayabileceğim


Paketin içine bu tabletlerden koyuyorum. Nemli ortamda zehirli bir gaz salıyor. Hububat ambarlarında kullanılıyormuş seneler önce köstebek mücadelesinde kullanmıştım  burada da kullanırız elbet deyip başladım işe..


paketin ağzı kapatılmadan tableti içine atıyorum ve ağzını hava kaçırmayacak şekilde bantlıyorum.


sarıp sarmalanmış şekilde çatı katıma taşıdım paketleri. Dışarda bırakamadım karga, tavuklar, fare vs gelip bereleyecekler iyisimi sağlam yere aldım. Çatı arasının camları  sıkı sıkıya kapalıdır bunları koyduktan ertesi günü baktım kokudan odaya girilmiyordu anlayacağınız bu kadar sarıp sarmalamama rağmen genede gaz kaçağı oldu demekki. Bunu tespit etmem iyi de oldu içinde insan olmayan bir mekanda saklanmasında fayda var paketlere güvenmemek lazım zira bu gaz zehirli.


Bu sene kışa girerken katlı kovanım kalmadı bakmayın katlı duranlara onlar içinde ham petek yada açık renkli peteklerin olduğu katlar. Trakyada çok arı öldü herkes bir şey söylüyor bence sebep varroa bakalım ne olacak.


Buda kızımın sırtında kalp olan kedisi :)


aralarıda iyi ya inşallah kışın ölmez.


bu hafta rüzgar dan dolayı semaver yoktu ama kendimizi de ihmal etmedik hani.



Hiç yorum yok: