15 Ekim 2018 Pazartesi

Önümüzdeki senenin planlarının yapıldığı ve hayallerin kurulduğu bir aydayız.

Bu hafta tavuklarım gözüme girdiler. Tecrübelerime dayanarak söylüyorum ki bunlarda özellikle B grubu vitamin eksikliği sık oluşuyor. Eksikliğin devamı ise ölümle sonuçlanıyor. Üç dört ayda bir kez olmak üzere; çocuklar için kullanılan vitamin şuruplarından birini su kaplarına 3-4 kaşık koyarak kullanıyorum. Suni yem vermeme rağmen genede eksiklik oluşuyor.


Horozda artık kümese tam hakim olmuş durumda. Tavukların peşinden koşmaya da bakın hele :))


beni en çok ilgilendiren ise bu yumurtalardı ve görüldüğü üzere aramız düzeldi.


Arılarım ise yedikleri önlerinde yemedikleri ardlarında durumundalar:))
Tabiki girişi engelleyen bu durum temizlendi.


Yabani hardallar son yağışlarla açmış güzel polen gelişi vardı.



Eylül ayında ana değiştirenlerin sonu hüsran oldu


Yoğun yağmurlu havalar nedeniyle eşleşemeyen analar dölsüz yumurta atmaya başlamışlar.


Yavru durumları iyi olanlarda vardı ama bu sene tırakyada  çok kayıp yaşandı  bakalım bahara kaç kayıpla çıkacağız.


Arıların yavru durumları ve besin stokları ayrıntılı olarak denetlendi ve notları alındı
Kayıt tutmak bir sonraki yapılacakları kolaylaştırmak için önemli.
Bir püf noktası bir önceki seferde verdiğiniz şurubu bir koloni çekmişse  bilinki ana arı, yavru ve işçi sayısı olarak o kovanda işler yolundadır. Bu dönem kış arılarının oluşturulması da çok önemli o nedenle bal blokesi oluşturmamak da besleme yaparken dikkat edilmesi gereken konulardan.


Bahçemde yağışlarla güzelleşti. Yıldız çiçeği tekrar açmaya başladı.


Geçen sene bu zamanlar çeliklediğim lavantalar tutmuşlar. Kasım ayını beklemekteyim ki onları daimi yerlerine aktarayım.


Biberiyemde bu sene artık ömrünü doldurur. O nedenle de ondanda çelikleme yaptım. Bakalım ne kadarı tutacak.


Bu ayların en sevdiğim tarafı önümüzdeki senenin hayallerini kurup plan yapıyorum.
Bahçemin çiçeklerini ve arılarımı seneye hazırlıyorum.


1 yorum:

MİNİK ARICI dedi ki...

Sayın Muhteşem Abim
Selamun aleyküm
Maşaalah sizin çalışmalar devam ediyor.
Elinize yüreğinize sağlık.
Kendinizi dinlendirmenin en güzel yolu yordamı bence bu...
11 Temmuzdan bu güne sadece bir kez gidip bal sağdım, o günden bu güne bahçeye bile gidemedim.
Arılar ne oldu hiç bilmiyorum.
(Enerjimi gelecek sezona saklayacağım.)
Sizleri takip etmeye devam.
Yorum yazmak bile aksıyor...
Her şeyin gönlünüzce olması dileklerimle...
Selam, saygı ve muhabbetle...