5 Mart 2018 Pazartesi

Ferikler büyüyor, ilk arı kontrolü ve sezon başladı .

İki hafta aradan sonra bahçemdeyim.
Güzel yağmur yağmış. Her yer su.


mahallenin daimi sakinleri de biliyorlar geldiler karınlarını doyurdular.


Ferikler 9 haftalık oldular artık adam sınıfındalar. 6 tane kadar da geriden gelen var kümes bu sene yenilenecek.


Öğlen hava 14-15 dereceleri görünce arı uçuşu başladı.
Tabi bende başladım sıradan kontrole.
 Önce musluk kontrolünde gözüme takılan bir koloni vardı onu açtım. 
Tabiki de anasız çıktı. Yumurta yavru hiç bir şey yok inim inim inliyor ve aksiler..


Yanındaki kolonide durumlar iyi ondan bir yumurtalı ve açık yavrulu çıta aldım.


Yeni sütlenmiş larvalar var seçip analarını yapsınlar.


verdiğim çıtaya "A" harfini el demiri ile kazıdım bir sonraki kontrolde bulabilelim.


Kontroller sıradan devam etti. Maşallah durumlar umduğumdan daha iyi gibi.


Şerbetlikler alındı yerlerine ham petekli birer çıta girildi. 


Tam çıkacağım dedim su saatinin artık sargısını açayım.
Açtım ne göreyim hortum yarılmış.


Yarılan  bölüm kesilip atıldı. Usta yaptığı işi önce kendi beğenmeli imiş ya ben beğendim. Demek ki oldu.


2 yorum:

MİNİK ARICI dedi ki...

Sayın Muhteşem Abim
Selamün aleyküm
Arıların Maşallahı var.
Bakıcı usta olursa, arılar tabiki böyle coşar.
Bizde ise kıprdama yeni başlıyor, inşallah bu hafta paylaşırım.
Selam, saygı ve muhabbetle...

muhteşem turunç dedi ki...

Hocam Aleyküm Selam
Bak duruyorsun duruyorsun tam arkamı dönüyorum haber vermeden vuruyorsun:)) ümidi kestim bakmaz oldum yorum atmışın. Gene gol yedik:)) Muhitin hocam inanki ustalık değil havalar iyi gitti bende iyi beslemiştim aç kalmadılar onun sonucu.. Senin orayla aramda iklim farkı var bence o nedenle benden az daha geç başlar senin arılar. Benim ustaya bak Alanya ya arı götürüyor niye benden önce olacak:)) Haberlerini paylaşımlarını bekliyorum Sağlıcakla kal.