12 Mart 2018 Pazartesi

Havalar ısınıyor doğa kıpırdıyor..:))

Geçtiğimiz hafta ustam ziyaretime geldi:)) 
Hoş beş ettikten sonra aklınca bedava muayene olacak ya...:))
Ettik sadece tartıp yolladım:))


Bu sene kümesi gençleştirme işleri hızlı bir şekilde devam ediyor.
Beş adet civciv daha yolda bakalım hayırlısı.


Biber fidesi geç gelişen bir bitki
Geçen sene temmuzu bulmuştum biber yemek için o nedenle bu sene erken başladım


tohumları toprak üstüne uygun aralıkla yayıp sulayıp üzerini streçle kapatıp karanlık sıcak bir köşeye koyuyorum


iki haftada çimleniyorlar bu sene inşallah mayıs sonu gibi biber yerim artık:))


Pazar günü ise sabah erkenden bahçenin yolunu tuttum.
Hava acayip sisli göz gözü görmüyordu.


Bahçede sabahtan bu sene sebze yetiştireceğim alanı çapaladım
Maşallah toprak tam kıvamında.


Çapa makinası hazır çalışıyorken ağaçların tac izdüşümlerine denk gelecek şekilde de dolandım.


Zeytin ve elma ağaçlarımın gübre ve toprak düzenleyicisinide bu çapalanan yerlere serpip hızlı bir karıştırma çapası daha yaptım.



erik ağaçlarımda çiçek patlatmış sezon geldi sayıyorum artık.



İsmail hocam hafta ortasından aradı arılarını beraber kontrol ettik. Bir arısı saldırgan onu bu sene hal etmemiz lazım.


tavuklarda güneşli havada bol bol eşelendiler


öğlen hava ısındı arılara sıra geldi


Geçen hafta bakamadığım 8 adet arıyı elden geçirdim.
Şerbetlikler alındı


Geçen hafta açık kapalı yavru ve yumurta göremeyip  anasız olduğunu düşünüp deneme amaçlı başka bir kovandan yumurtalı ve larvalı çerçeve verdiğim koloni meğer analıymış. Meme yapmamışlar ve bu haftada gözlerde yumurta vardı. Anayı korkuttum herhaldeki başlamış döktürmeye:))


Bu haftada bir tane yakaladık yumurta açık kapalı yavru yok:((
hemen başka bir koloniden bir yumurtalı ve açık yavrulu çıta verildi


sardım sarmaladım haftaya anlarız ne haldeler.
Diyeceksiniz ki meme yapsa nolocak bu saatte çıkan ana erkek bulup nasıl eşleşecek
yok bekletmeyeceğim zayıf bir koloni ile birleştirme yapacağım .


benim depo kovan arslanlar gibi yola devam ediyor.
durumları iyi yavru alanına iki yandan bir ham petekli çıta dayadım ki işçi gözü örsünler ayrıca çıtalar da yenilensin.


İşte böyle; kızım bu sene liseye hazırlanıyor o nedenle 2 hazirandaki sınava kadar behçeme hafta sonları bir gün gidip geleceğim zira kurs dersane yetiştirme işinde şoförlük bu ara asli görevim bakalım hayırlısı olsun.

2 yorum:

MİNİK ARICI dedi ki...

Sayın Muhteşem Abim.
Selamün aleyküm
Haftanın bir gününde bahçeye gitmek biraz yorabilir. Zaman darlığından dolayı.
Maşallah sizin metro almış yürümüş.
Geçen sene metroya benzer bir çalışma yaptım, başarısız oldum.
Bu sene bir daha deneyeceğim.
Selam, saygı ve muhabbetle...

muhteşem turunç dedi ki...

Aleyküm selam hocam.

evet haziran başına kadar biraz yorulacağız ama olsun her şeyde olduğu gibi bununda hayırlısı olur inşallah. Benim metro kovan çıtaları yarım ballık çıtalarının yarısı kadar ölçü tespit ederken aklınızda olsun.
Sağlıcakla kalın.