26 Eylül 2015 Cumartesi

Kurban Bayramınız Kutlu Olsun...

 Öncelikli olarak tüm dost ve arkadaşlarımın Kurban Bayramını kutlarım. 

Salı günü Girit li arıcı dostum Manos Ali nin yanına gelmiş.
 Haberim olurda gitmezmiyim, gittim tabiki çalışıyor numarası yapıp muhabbet edip kaytardık.

İngilizcemiz olmasada kalp gözü dedikleri dili kullanarak çok güzel anlaştık.


akşam yanlarından mecburen ayrıldım zira Ankaraya bir hasta götürdüm.  Aynı gecede uçakla döndüm.

Bayramın birinci günü kurban kesim yerinde geçti.  
İkinci günü evde üzerimde tamı tamına beş adet kene bulduk:)) Muhtemelen kurban yerinden bulaştılar. Zira bizimkinin arılıktada bol tavuk var.


Kanın lezzetlisi kimde biliyor inekler, ancak bilemedikleri benim onları kafalarını kopartmadan oradan alabilmeyi bildiğim konusu idi.


Bayramın üçüncü günü ise bahçemde arılarımlaydım. Bu senenin özel analarından biri altı çıtaya gelmiş.


Normal kovana alınmayı hak etti. En dış kısımlara iki tane ballı çıta kondu.


Hemen yanlarına polenli birer çıta verildi.


Yavrulu çıtalarda orta kısımda yerini aldı.



Toplam sekiz çıtalı bir koloni olarak kekide üstünde yoluna devam ediyor.


Diğer kolonilerimde keklendiler tabiki. Bu zamanlar kış arılarının oluşturulma zamanları.


Bir başka altı çıtalı kolonimde normal kovana aktarıldıç


Gene aynı sistem ballılar en dışa polenliler yanına ve ortaya yavrulu çıtalar. Ananın yumurta atacağı alanda daralma söz konusuysa esmer bir boş petek yavru alanına dayandı.


Çimlerim yağmurla iyice sulandı bende takviye sulama yaptım. Hafta arası otomatik sulama yapan sistemim mecburen kapatıldı (motoru yandı)



Ispanaklarım iki haftaya bizi yersin der gibi bakmaktaydılar.


En çok sevdiğim çiçek akşam sefası. .


Kokusu doyulmazdır


Cumartesi akşamı döndüm genede trafik inanılmaz yoğundu. Yarın dönecek tatilcilere Allah yardım etsin.


2 yorum:

Unknown dedi ki...

Abi senin de bayramın mübarek olsun.

Usta bu sene pasaportlu arıcıları ağırlamaya alıştı, kavurma filan da yediriyor yerli arıcı gidince neredeyse diyecek yemek ısmarla :(

Çok güzel bir yer biliyorum seneye düşünürsen haberleşelim. Kurbanı kesim zamanında gidip poşetini alacaksın yok ben eve gelsin istiyorum dersen o da mümkün :)

Arıların artık kışlık moda girme mevsimi bizde de yağış sonrası süper bir yavru faaliyeti başladı, kışa sıkı hazırlanıyoruz.

Hayırlı günler dilerim...

muhteşem turunç dedi ki...

Fatih kardeş ustayı sorma öğlen Manosa ızgara yapmış banada kurtlu yabani armut yedirdi:(
Abi o kurban yerinde kurban için para alıyorlarmı:))
Sağlıcakla kal.