6 Eylül 2015 Pazar

Arıcılıkta romantik dakikalar :))

Arılıkta kış hazırlıkları tam gaz devam ediyor. Bu işlemin en önemli kısmı kolonilere kış stoklarını ve kış arılarını yaptırabilmek amaçlı besleme işlemi. Şu sıralar yağmacılık davranışı da üst düzeyde olduğundan geç saatlerde besleme yapmak zorundayız. Benim koloni sayım düşük olmasına rağmen iş bitimi hava kararmış oluyor ve körükteki kartonu en son olarak yakıyor ve seyrederek yorgunluk atıyorum.
Buda arıcılıkta romantik dakikalar olsa gerek:))
 

Bu sene teneke kutu kullanmaktan vazgeçip 8 litrelik kavanozları kullanmaya başlayınca bal eritme aletimi de değiştirdim. İki kavanoz alıyor hatta aralara küçük kavanozları da sığdırabiliyorum.


Cuma günü arılarımın kontrollerini yaptım. Geçen hafta 5 litrelik şerbet uygulaması yaptığım son kolonide tüm şerbeti çekmiş.
 

Altı çıtalık strafor ruşetlerime üstten besleme amaçlı kullanmak üzere aşağıdaki aparatı yaptım.
Derinlik 6 cm oldu 
 

Zira içine 5 cm yükseklikteki şurupluklardan koyuyorum.


Bizim ustada bu sene bu ruşetlerden bayağı bir aldı. Hani aklına gelmezse yardımcı olmak 
sevaptır diye yayınlıyorum.:))


Boyamaya vakit bulamadım ama güzel oldular hani.


kolonilerimde genelde yavru durumları iyi.


Şu sıralar kontrollerimde koloninin şurubu çekmiş olması önemli bir gösterge. Şurup alınmışsa işler yolunda anlamına geliyor. 


Bu senenin yedek analarını da kışa hazırlıyorum. Kışa kadar işlem tamam olur gibi görünüyor.


Güçlü bir koloni şurubu çekmiş bende sorun yok sen diğer kolonilere bakabilirsin diyor.


Hiç yorum yok: