9 Temmuz 2010 Cuma

Seferihisarda arıcılık....

Eveeet tatilin sonuna geldik. Birazda arıcı haberleri yapalım ve arıcı ziyareti yapalım dedik. Benım kayınbıraderin bahcede melissa dediği bitki. Bu bitkinin yapraklarını parmaklarınız arasında ezdiğinizde limon yağına yakın bir koku duyuyorsunuz.




Serihisara geleceğimi yazdığımda bana yorum atıp abi uğrarsan bir kola içeriz diyen Bekir kardeşimizin yanına uğramamak olurmu. Zaten gittiğimde kolalar hazır beni bekliyordu:)




Birde arıcı hatırası çektirdik. Tabiki markette. Arılar allahdan uzaktaymış. Yoksa bizim karizmayı muğlalar acayip çizerdi:)


Buralarda bir mandalina ağaçları çiçek açarmış, birde hayıt adı verilen bir bitki. Mandalina çiçeği erken baharda açan bir çiçek ve on gün sürüyormuş. Bekir abimiz zaten biz bahara zayıf arıyla çıktığımızdan dolayı bu balı alamıyoruz. Hayıt bitkisi ise daha çok dere kenarlarında açıyormuş. Şu sıralar açık ve çiçeklerin biri açıyor diğer sönüyormuş. Yirmi otuz gün sürüyormuş. Bizim arılar bundan da ancak kışlıklarını yapıyorlar dedi.



Ülkemin klasik problemi heryerde olduğu gibi burada da var. Arıcılığa yeni başladığı zamanlar eski arıcıların yanına gider sorarmış bu nasıl olacak felan diye çoğu zaman o işin püf noktası vardır diye cevap aldığı da çok olurmuş. Birde hırsızlık buralarda da modaymış:) o nedenle bu sene hayıtların bol olduğu yere arılarını götürememiş. Aşağıdaki arıcı da bu kadar arıyla nektarın az olduğu bu bölgede arıcılık yapmakda hayırlısı olsun ne diyelim.


6 yorum:

İlhami Uyar dedi ki...

Sayın Hocam hayırlı tatiller,güzellikleri bizimle paylaştığınız için teşekkür ederim,işin garip tarafı her güzel şey gibi tatiller de hemen bitiyor,saygılar sunuyorum.

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Muhteşem Abi.

Balın olmadığı yerde arıcılık yapmak biraz zor olsa gerek.Seni muğla arısı fazla ürkütmüş olmalı ki,tepenin başından resim alıyorsun:)

Bu arada ,benden duymuş olma ,senin usta yakınlarda dolanıyor.

SLM ve Muhabbetle...

bekir dedi ki...

abi resimler güzel cıkmış makinam arızalı oldugu için ben cekememiştim buradan kopya alıcam selamlar.

ERZİNCANLI ARICI VECDİ dedi ki...

Muhteşem abi,hem tatil yaptın hemde arıcıBekir beyle tanıştın.Bu mesleğin güzelliklerinden biri de bu olmalı.Saglıcakla kalın.

MUHTEŞEM TURUNÇ dedi ki...

İlhami abi evet ama güzel olan şeylerinde fazlası sıkyor:) ne diyeyim bitti ahh ah..:)

Yusuf abi nerde dolandığı önemli değil görmedinmi üst tarafı çıkarmış Allah ıslah etsin onu ne diyeyim..

Bekir abi istediğin gibi kopyalayabilirsin ilgin ve alakan için teşekkürler..

Vecdi abi evet gerçekden arıcılık böyle bir şey..

Adsız dedi ki...

Muhteşem abi ben ibrahim buzkıran bende kamu kuruluşundan emekliyim sinop boyabat ilçesi uzun çay köyün de hobi olarak arıcılık yapmaktayım her emeklinin yapmasını isterim sagılarımla