21 Haziran 2010 Pazartesi

Bu hafta Tekirdağdan herkesin ilgisini çekecek bir haberle başlayalım. Ay çiçekleri yaklaşık bir metre civarındalar. Daha yeni kelle tutmaya başlamışlar. Haberiniz olsun ayçiçeğine daha vakit var. Kestaneciler moralinizi bozmayın daha ballar sırlanmadı diye.

Bu hafta bizim Mehmet Yüksel kovanının yavru düzeyi dolu dizgindi. Kapalı yavrular göz önüne alınarak ham petek takviyesi yapıldı.

Şu anda on iki çıtaya ulaştı inekler. Ayçiçeğinden önce ballık kısmı açılır sanırım.

Benim bu sene bölmelerde ürettiğim karniol f1 lerden biri. Boyarken kanat göz felan komple olmuş ama problem yok.


Katlı kovanlarda eski petekler kuluçkalıkdan ballığa aktarıldı. Kışa yeni petekler ile girmek lazm.

Balkon fakiri üç katlı temiz kabarmış petekler kuluçkalığa, kuluçkalıkdaki eski petekler ise ballığa alındı.


Evveli sene Trakyalı Şenol kardeşim bana bir sepet arı hediye etmişdi. Bende dururmuyu o sene bunu söndürmeyi başardım. Geçen sene bu sepet tekrar arılandırıldı ve şu an dışdan görünüm olarak çok iyi. Şunu açayım halini bir göreyim dedim ki vayki vay...:((Sepeti yerinden oynatmamla beraber bacaklarımda ayaklarımda müthiş bir yanma o ne sanki sepet üstüme yığıldı.. Bırakdım kaçdım ve bu sıcaklarda iki pantolon ve çift çoraplı olarak geri döndüm.:))Ayçiçeği geliyor birazda bana çalışabilmeleri için alt kısma bir ballık koydum. Ballığıda sağıma kadar açmamak üzere kabarmış petek ve ham petekle doldurdum.

Bizimkini çağıracam bunun sağımına:/)

Bu hafta itibarıyla savaşdan galip çıkmış komutan edasıyla dolanıyorum arılığımda. Nede olsa bu sene koloni yönetimim bence başarılıydı. Oğula bir arı hariç arı kaçırmadım ki sadece hafta sonu kontrolleriyle anca bu kadar oluyor. Bahar balımı sağdım ve arılara yalatılmış kabarmış peteklerim yeter sayıda olduğunu düşündüğüm ham peteklerimle ay çiçeğini bekliyorum.
Bu sene bahardan itibaren tel altlıklı kovanlarla çalışmaya başladım. Ali Türkün çekmecelerinde canlı varroalar gördüm. Benim altlıkların bazıları çekmeceli ama hiç birine çekmece koymadım. Kışın oksalik uygulamasından sonra varroa mücadelesi yapmadım. Tel altlıkların arıların üzerinden düşen canlı varroaların tekrar arıların üzerine çıkamamasını sağlaması bence varroa mücadelesi açısından çok önemli. Ayrıca sıcaklarda musluk önlerinde salkımlar oluşmadı. Arılarımda ise geçen senelere göre gelişme oranı çok çok yüksek ben bunu tel altlıklı kovanlarıma bağlıyorum. Gelecek senelerde bakalım neler göreceğiz.

5 yorum:

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Muhteşem abi bu ne biçim ilgi çekici haber, hemde kestaneciler filan::))

Sen ayçiçeklerden haber yapacaksan daha bir karışlar filan de. O şimdilik 1 metre dedigin aygünler haftaya açar, demedi deme.::(((

Sana dedik bırak bu nostaljik işleri diye ama kafana göre takıldın, şimdi bul bakayım sepetin anasınıda göreyim seni::))

Ben bilimsel arıcılık yapıyorum, sepet işleri benim işim degil, sen kendine bu konularda yardımcı olacak, birde eski kafa gelenek arıcı ustalardan bul.::))))))
Kal sağlıcakla.

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Muhteşem Abi.

Şu sepet işine aklım ermedi gitti.Üstü sepet anladım da altı ne oluyor.Ona ne demeliyiz.Sepet altı fenni kovan,geçekonduya benzemiş.

Sağım konusunda haklısın onu Bakandan başkası sağamaz.Ne de olsa muğlalı konusunda yeterince tecrübesi var:)

SLM ve Muhabbetle...

muhteşem turunç dedi ki...

Yav Ali abey sanada yaranılmıyor. Sen değilmiydin kestane balının sırlanması uzun sürebilir bu arada ayçiçekleri açar diyen. Ondan dedim kestaneciler merak etmeyin diye. Hemende havaya girme bak gör nasılda bulacam o sepetin anasını ve değiştirecem göreceksin.

Yusuf abi üstü kaval altı şişhane derlerdi eskiler benim sepet birazda ona benzedi. Öyle yan gelip yatmak varmı arılıkda dedim ve bu işlemi uyguladım birde anasını değiştirecem ineklerin o nedenle hem bal alyım hemde ana değiştireyim dedim. Önce balını bir alayım görecekler onlar.

ERZİNCANLI ARICI VECDİ dedi ki...

Muhteşem abi,ana arıyı nasıl değiştirecen,bekliyoruz.Saglıcakla kalın.

muhteşem turunç dedi ki...

Yav Vecdi abi sen benden yanamısın yoksa arılardan yanamı:) şakası bir yana ballarını alayım sonra o iş hallolacak abi haberde yapmazmıyım:)