31 Mayıs 2010 Pazartesi

Kim demiş bahar balı alamıyoruz diye:)

Bu hafta bahar balı ve kanola balını sağdım. Geçen sene ayçiçek balıyla birlikde sağdığım kanola balı donmuş gözlerden çıkmamışdı. Arıları önlerine koyduğum kontraplakların üzerine silkdim. Oldukça sakin bir sağım oldu.



Ortalama beş katlı kovanda sağım yaptım ve 35 civarı ballı çıta aldım. Bunları süzdüğümde 2 tenekeye yakın balım oldu. Sır alma görüntüleri bence önemli zira ben ilk olarak Ali Osman Çalık abimizin bloğunda yayınladığı sır alma görüntülerinden çok faydalanmışdım. Olurya bir izleyene faydası olur diye düşündüm.

video

Bal makinada döndükçe, muslukdan süzgeçe aktıkça Bizimki bakdım dikkatle izliyor:)

Ben yerinde olsam bir parmak alırım deyince dururmu:)

Geçen hafta bahçede suratı asık pozlar veriyordu balı yiyince güller açtı:)

Benim balkon safı 5 çıta arılı ve ruşette sıkıştı. Normal kovana almaya karar verdim.

Güzelde yavru atmışlar ortadaki üç çıtaya.

Anlamadımki nesini beğenmediler. Tam orta çıtanın ortasına dilmişler memeyi. Meme kapanmış değiştirecekler heee çok beklersiniz deyip kestim memeyi.

Buda bu sene kendi yaptığım bölme ve f1 karniol ana. Benim maşallah adını verdiğim bir ana arım vardı, yaklaşık üç sene üst üste kat atmışdım hiç oğula meyletmemişdi. Tıpkı ona benziyor, bununda karın bölgesinde noktalar mevcut. Onu benim Mehmet Yüksel kovanına aktardım.

Şu anda yedi çıtalı hayırlısı bakalım neler yapacak.

Seyithan abi bu kovanı ağırlığı nedeniyle beğenmemişdi. Terastaydı ve oradan indirmek için iki adet kata paylaştırmıştık bu arıyı. Bence kontrollerde kat indirme bindirme işi olmaması nedeniyle kullanışlı bir kovan o nedenle arılığımdaki yerini aldı.



13 yorum:

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Muhteşem Abi.

Hasatın bereketli olsun.Sır alanın eli gayet düzgün.Nazar etmeyelim.

Fakat senin meşhur sağım ekipini göremedim.

SLM ve Muhabbetle...

Mehmet Yüksel dedi ki...

Abi bahar balı hasatın hayırlı uğurlu olsun,selamlar saygılar.

EMRAH dedi ki...

Maşallah Muhteşem abi ilk sağımı sen yaptın ustayıda geçtin.sağlıcakla kal.

salih arıcı dedi ki...

Muhteşem doktorum;

Ya sen büyük bir ustasın,yada bulunduğun coğorafya arıcılık için son derece uygun,abi maşallah senin haberlerini hep zevkle takip ediyorum,hoşça kal.

ALİ TÜRK dedi ki...

Muhteşem abi bende ilerde hobici olmayı düşünüyorumn::))
Bu ne be manyak gibi işlerin içinde kendimi bitiriyorum.

Bu arada yiğenim bal yalamasını bilmiyor onuda hatırlatayım dedim. Bal öylemi yalanır, işin erbabı olmayınca kızcağız bal yalamayıda öğrenemeyecek.

Mehmet Yüksel kovanına hacı Seyithan hala hasta ama elden gelen yok işte. Bu kadar çok istediğini bilseydim o kovanı başka kovanlara aktarırmıydım be::((
Kal sağlıcakla.

Adsız dedi ki...

kolay gelsin.

MUHTEŞEM TURUNÇ dedi ki...

Yusuf abi sağolasın da sağım ekibi bir dahaki sefere ne sağdıkki üstüste koy iki teneke.
Mehmet abi sağolasın bu sağımda seninde çok katkın var bilesin.
Emrahcım sağolasın usta 4 ileri, ben 6 ileri şanzımanlıyım abi:)
Salih abi sana cevabı Ali yazsaydı kesin derdi coğrafya çok uygun ama ben haksızlık etmeyeceğim artık bu işi biliyorum:)
Ali abi emanetteki kovanları kestaneye bir götürde oradan gelecek balda kıza öğretiriz be bal yalamasını:)Ayrıca hala nufus değişmemiştir benden aldığın kolonilerde nasılsınız haliniz cildiniz ne hallerdedir:)

MUHTEŞEM TURUNÇ dedi ki...

Ayşe kardeş sağolasın. Ben sana demedimmi adını yazmayı unutma diye:)

ARICILIK FİLİMLERİ dedi ki...

Muhteşem abi ben işin arı tarafına girmedim bakalım kim ne diyecek diye, kimseden tık çıkmıyor. Sanki baharda açan çiçekler nektar vermiyor yada veremez diye nasılsa bize empoze edilmiş, senede tek bir sağım ve sonra arı bitsin seneye arıları yeniden diriltmeye uğraş dur.

Şimdi aklı başında arıcıların düşünmesi gerekmezmi?
Trakyada sadece senin yanındamı kanola vardı.
Trakyada binlerce koloni vardı, hemde kanolanın içindelerdi niçin kat atamadılar ve niçin bal sağamadılar.
Bu ülkede artık bir çok şey degişmiştir. At gözlügü takanlarada hariç.
Bu ülkede öncelikle kovanlarda sorun var.
Arıcıların ufuk sorunu var birilerine bağımlı kalıyorlar, özğür düşünemiyorlar.
Koloni yönetiminde sıkıntılar var.
Irklarda sıkıntılar var.
Hani Trakya arıları karniyoldu, niye kata gelemediler. Bilim adamnlarımızdada sıkıntı var, kendileri araştırma yapamıyor, 1950 lerde papazın yazdığı yazılar bu gün ünüversitelerde kaynak gösteriliyor, 50-60 sene önce si efendim papaz demişki Trakya arıları karniyol, doğrudur ya şimdi???????

ERZİNCANLI ARICI VECDİ dedi ki...

Muhteşem abi,bahar balın hayırlı olsun.Abi petekli balda çalışanlarda öyle düzgün çerçeve bulunmuyor.Nasıl kıydın çerçeveye.Saglıcakla kalın.

MUHTEŞEM TURUNÇ dedi ki...

Ali abi bak iyiki bu yorumu attın zira benim orada bana en yakın kanola 1-2 km ilerdeydi. Bunu sende arıları almaya geldiğinde gördün ben öyle kanolanın içinde olsaydım aldığım balı bir kaç kat fazla alırdım. Balkon fakirini herkes gördü karniol cinsi arılar işte böyle. Bırak isteyen anlatılanları komik tezler olarak görüp 4-5 çıta arıyla kışlamaya devam etsinler:)

Vecdi abi bu kanola balı öyle bildiğin gibi değil dondumu peksimet gibi oluyor petekli yenecek gibi değil. Hakikaten bu sene çok düzgün peteklerim vardı.

Adsız dedi ki...

Abi 10 çerçeveli kovandan kaç çerçeve bal aldınız

MUHTEŞEM TURUNÇ dedi ki...

Sn adsız kardeş 5 addet katlı kovandan bal sağdım. Ama onlarda kuluçkalık 2 katlı olduğu için kimden ne kadar çerçeve aldım bilemeyeceğim ama resimde önünde arı silkelenmiş beyaz tek katlı kovandan bahsediyorsan bu kovan başka yerden buraya nakil oldu. Geçen hafta buradaki kovan terasa çıkmışdı yeri boşdu.Bu arıdan çıta çekilmedi.Ayrıca bunu niye sordun ve ismin nedir merak ettim:)