24 Mayıs 2010 Pazartesi

Ana arı "körsün anladıkda sağırmısın be adam" diye bağırıyordu..

Bu sene saf karniolden yaptığım bölmeden çıkan f1 ana arıyı daha önce birleştirdiğim iki oğulun mevcut anasını halledip birleştirdim. Pazar günü baktım işlem tamam gazeteyi parçalayıp mülaki olmuşlar...10 çıta arılı bir kovan oldu. Ayçiçeğinde iş yapar.






Kovanlardan birinde daha önce bırakılan memelerden ana çıkmış olduğu fakat kendisi ve yumurtası görülemeyince tedbir olarak buna bir adet açık kapalı yavrulu yumurtalı çıta verildi. Eğer ana eşleşmeden dönemediyse meme yapacaklardır.


Forumda bir arkadaş sormuş ana arı niye bağırır diye. Bak işte böyle bağırır. Bana bakıp bakıp göremiyosun anladık körsün ama sağırmısın be adam diye bağırır. Hakkaten bu kovanda iki tane meme var kafaya koymuş oğul verecek. Elimde bir çıta var ve ben anayı arıyorum zira bölmeyle alacağım anayı kovandan yani ben ona oğul verdireceğim. Bu arada bir yerden ana arı bağırma sesi geliyor. Bir baktım elımdeki çıtada ve bağırıyor. Allahdan yakınlarda kimse yok zira kendi kendime gülüyorum bir gören olsa neler düşünür:)

Bu hafta sonu bahçe ve çevre temizliğine de bayağı vakit ayırdım. Nede olsa arıların büyük kısmı yedi eminde baksın işi ne:)

Güllerim bu sene bayağı güzeller arılarımda azda olsa faydalanıyorlar.

Bizim kızda bahçede suratının asıklığına bakmayın. Sırf ben gülmesini istedim diye böyle yapıyor:) bu yaşda böyle oluyor demekki insanoğlu inat...

Birde kartpostallık bir gül resmi çektim bakalım beğenecekmisiniz..


7 yorum:

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Muhteşem Abi.

Gül resmi muhteşem fakat görüntüden saksıyıda çıkarmış olsaydın benim için güzel bir pc masa üstü ekranı olacaktı.

Tombili azbile naz yapıyor.Onun yerinde olsaydım neler yapmazdım neler:)

SLM ve Muhabbetle...

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Muhteşem abi böyle kayıt tutmayı nerden öğrendin::))
Yada şimdiye kadar niye tutmazdın::))
Efendim bahçeyede vakit ayırmı, yav ne bakçesi sokaktaki otları tırpanlamışın. Ayrıca bu ne biçim bahçe benim balkonda bile,kır domatezi, pembe domates ve sırık domatez sivri biber acı biber fideleri var.Furkan internette sanal çiftçilik yapıyordu, oğlum gel bir şeyleri gerçetkten yetiştir dedim::))
Yakında organik balkon sebzeleri çıkmaya başlar.
Yazının bir yerinde yedi emin filan demişin pek bişi anlaşılmıyor, kal sağlıcakla.

muhteşem turunç dedi ki...

Ah be Yusuf abi tombili neler yapıyor neler hoş hakkıdır hani:)
Ali abi yedi emin demek kısaca arıları emanet verecen oda ne öldürecek nede onduracak demek:( bilmem anladınmı diyecem bende anlamadım ama:)

ERZİNCANLI ARICI VECDİ dedi ki...

Muhteşem abi,durup dururken yedi emin nrden icap etti.Agır ceza mahkemesinde bilirkişi oldum,olduğuma pişman oldum.Tanıdık biri çıktı,o günde 2 davada 2 cinayet var.Tanıdık dedi burda ne arıyorsun,dedim bilirkişiyim,2 de bir yav sen ne yaptında buraya düştün.Yedi eminde de durum farklı değil gibi.Saglıcakla kalın.

muhteşem turunç dedi ki...

Vecdi abim yav, dur be yav uyandıracan bizimkini:)Sen gene nereye düştüğünü görüp pişman olmuşun bu daha nereye düştüğünün farkında değil. Hala benden beleş arı aldığını sanıyo uyandırma:)

Adsız dedi ki...

Nasılsınız Muhteşem bey.

muhteşem turunç dedi ki...

Ayşe kardeş bu ne biçim yorum yanındayken nasıl olduğumu göre göre sorduğun soruya bak:)