24 Ocak 2010 Pazar

Kar yağdı ve yeni oksalik asit vaporizerimiz...

Dün kar yağışı başladı ve güzelde tuttu. İstanbulda şehirin klimatize etkisine rağmen bu kadar tutması Ereğlide bayağı kar olduğunu düşündürüyor bana. Buda iyi oldu toprak suya doyacak.


Benim balkon fakiride balkonun kenarında olması nedeniyle kardan nasibini almış.

Uçuş tahtası temiz sökülen yavru yok. Ölü arıda yok. Bu durum arıların salkımda olması nedeniyle kovan içi temizliklerini yapamamalarından kaynaklanıyor diye düşünüyorum.

Geçen hafta Gebzeye Selanikden gelen oksalik asit vaporizerini denemeye gitmiş idik. Bunun görüntülerini benim körükçüye (ki kendisi Salih abimiz iş yerimde çok değerli bir ustadır) durumu anlattım. Akıl akıldan üstündür derler o misal yav dedi minik çaydanlıklardan bulunsa olur. İbriğine bir boru takılır pürmüzle, ocakla ısıtılır asitin buharı borudan çıkar. Çay demlerken içindeki suyun buharı nasılsa ağızdan çıkıyor kapakdan atmıyor bundada kullanılabilir dedi.Ertesi gün gel bak bakalım nasıl olmuş deyince koştum yanına.Aliminyumdan tornada yapmış kapak gövdeye vidalı boruda kapağa vidalı. Borunun çapı 0,7 mm civarı. Ali Türkde uygulama sırasında kovan musluğundan aleti sokmakda zorlanmıştık. Bu iyi oldu.

Hazneye oksalik asit konuyor kapak kapatılıyor. Borunun ucu muslukdan kovan içine sokuluyor ve hazne pürmüzle ısıtılıyor. Bunun borudan yapılmışını bir blogda yayınlanan filmde izlemişdim adamlar önce dış ortamda test ediyorlar. Kaçıncı dakikada buhar çıkışı başlıyor ve bitiyor diye sonra kovanda denemişlerdi. Önümüzdeki hafta içi uygulamasını balkon fakirinde deneyeceğim sonuçları hep birlikde görürüz. Bu alet karakovanlarda varroa mücadelesi içinde kullanışlı olacak.




Bu gün (25 0cak pazartesi) Salih abiden sabah fırça yedim. İşi yapan biz hava atan sensin dedi, nerde benim fotoğrafım dedi:) boynumuzu büktük işte burdasın be ustacım:)


12 yorum:

Mehmet Gündoğdu dedi ki...

mühteşem bey gökte ararken yerde bulmak buna derler işte sen türk mucitleri bırakmış yunanistanda asit buharlaştırma aleti arıyorsun
başarılı olacağına inanıyorum olmsada başka bir alternatif bulunur

MUHTEŞEM TURUNÇ dedi ki...

Mehmet bey Ali Türke gelen alet İlhami abi nin yabancı dili olması nedeniyle aracılık ettiği, Selanik üniversitesinden bir bilim adamı o cihazı geliştirmiş deneme amaçlı gönderiyor. Gönderileceklerin arasında benim de ismim var. Benim amacım internette izlediğim bir filmden yola çıkarak kullanılı bir şeyler yapabilirmiyizdi. Yoksa ilim Çindeyse gidip almak tarafıyız her zaman. Onun yeri yurdu çok önemli değil benim için.

ALİ TÜRK dedi ki...

Muhteşem abi Alet biraz daha ince malzemeden yapılırsa daha çabuk buharlarma olur. Kapatılan kısımda ise kalın diş oldugunda açılıp kapanmasıda seri olacaktır.

Mehmet Gündoğdu abime ise bir şeyler söylemek istiyorum. Biz Yunanistan'dan alet filan aradıgımız yok, teknoloji kimin olursa olsun insanlık bunu kullanmalı. Bak o aletten yola çıkılarak ortaya ne çıktı. Ayrıvca bizim kullandığımız ve yaptıgımız kovanların mucitleride iki degişik papazdır. Birisinin adı Langstroth diğerinin adı ise Root ve Charles Dadant olmalı. Bahsettiğim papazlar bu kovanları bulmadan önce kovana ya alttan yada yandan bakım yapılıyordu.Karakovan yada sepet tarzındaydı tüm kovanlar.
Kalın sağlıcakla.





Langstroth ile Dadant

Zafer ANLAYIŞLI dedi ki...

hocam selamünaleyküm,

ustamızın ellerine sağlık. Bende bakanın bloğunda "oksalikk asit denemesi" adlı haberinde yaptığım yorumda böyle bir aletin tarifini yapmıştım bizim arıcılar için en uygunu bu, uçuş deliklerini yükseltmek alışık olmadığımız bir şey.
Bazen bozuk saat bile 24 saatte iki kere doğru gösterir.:)))

sağlıcakla kalınız.

(Daha öncede yorum atmıştım ama gitmediğini düşünerek yeniden yazdım.)

Mehmet Gündoğdu dedi ki...

özür dilerim ben teknolojiye karşı çıkmış değilim kendimizinde birşeyler yapması yönündeydi teknolojinin sınırıda yok tabiki kalın sağlıcakla

MUHTEŞEM TURUNÇ dedi ki...

Mehmet bey selanikdeki araştırmayı yapan hocamız okur yanlış anlar diye cevapladım hemen. Zira o zat sadece araştırma amaçlı olarak o aleti bize yollayan bunun içinde maddi herhangi bir şey talep etmeyen biri.

İlhami Uyar dedi ki...

Sayın Hocam,Edison elektriği bulana kadar yanlış hatırlamıyorsam 5.000.000 ün üzerinde deney yapmış,etrafındakiler bu kadar deney yaptın başaramadın,vazgeç demişler,Edisonda cevap olarak 5.000.000 seferde nasıl yanmadığını öğrendim,bundan sonrada nasıl yandığını öğreneceğim demiş tabiiki neticede bulmuş,insan beyninde 12 milyar akıl hücresi olduğunu söylüyor sayın Soylu hocam ,yüklendikçe insan zor işleri kolaylıkla bitirebiliyormuş,mühim olan işin ucundan başlamak,tüm araştırıcılara kolaylık ve başarılar diliyorum.Sevgi ve saygılarımla.

İlhami Uyar dedi ki...

Sayın hocam,profesor Kogkalidisin bizden istirhamı uygulama sonuçlarını ona bildirmemiz yönündeydi,eğer isterseniz bu yapmış olduğunuz aparatla ilgili yazı yazabiliriz.Kolaylıklar diler saygılar sunarım.

Mehmet Gündoğdu dedi ki...

mühteşem bey ben aslında espiri yapmıştım
şahsen benim dünyada en sevdiğim insan icateden becerikli kimselerdir
bu gibi mucitlerin her zaman eli öpülür

MUHTEŞEM TURUNÇ dedi ki...

İlhami abi sonuçları tabiki bildireceğiz ama bence kendisine bizim giriş deliklerinin yüksekliklerinin az olması nedeniyle problem yaşadığımızı vede kovan diplerinin telli olmadığını bilmesinde yarar var diye düşünüyorum. Ayrıca bu aparatlada ilgili bilgi verebilirsiniz tabiki.

İlhami Uyar dedi ki...

Sayın hocam ben kendilerine kovan giriş deliklerinin yüksekliğinin bu cihazı kullanmada yetersiz olduğu hakkında bilgi verdim,sizin denediğiniz cihazın da videosunu atabiliriz,saygılar sunuyorum.

PINARHİSARLI BALCI AMCA dedi ki...

bu aletin ısınan kısmı mermer veya porselen tipi birkova olsa içinde elettirik rezistansı koyulsa kablo aküyle iletişim saglanıp tam bir seri ısınma ve aznedeki asit buhara dönüşmezmi üstüne bu boru takılsa ne dersin imkanın var deneyin bence