19 Aralık 2008 Cuma

Kutulardaki arılarla sohbet..

Bu gün hava gündüz 15 derece civarı İstanbulda. Hafta sonu 1-2 derecelere inecekmiş bu nedenle kutuları kontrol edeyim dedim ve açtım. Kutularda daha önce ciddi bir problem olan rutubeti çözmüş olduğumuz kesinleşti. arka kısımdaki kek bölümü köpükle doldurulunca ve üst kısımdaki izolasyon tam olunca rutubet olmuyor..

Benim Tekirdağdaki kovanlarımın üzerinde kullandığım izolasyon malzemesinin aynısını buradada kullanıyorum.

Ayrıca kapak altlarında poliuretan köpük kullanıyorum.

aşağıdaki işçi arı besleme yapmak için kullandığım deliğin ağzına kadar geldi. Teşekkür etti havalar soğumadan yaptığım yakıt takviyesi için.






2 yorum:

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Muhteşem abi,Almanya buradan daha rutubetli bir yer.Oradaki resimleri inceledigimizde kovanların çogunun üst örtüsü ilk olarak bildiğimiz naylon.Onun direk üstüne basan parça ise strafor.

Sende daha önce yayınladın,ilk etapta üstteki naylonda damlacıklar oluyordu.Strafor kullandıktan sonra rutubet olayı bitti.Buna dikkat etmek lazım.

Rutubeti strafor nasıl yok ediyor?

muhteşem turunç dedi ki...

Ali abi zaten rutubet nedır havadakı su buharının soğuk yuzeyde yoğunlaşıp su damlacıklarına dönüşmesi değilmi. Şöyle düşün senin evın damı ınce beton olsa yuzeyde alttan şıp şıp damlar kafana. Ama bu tavanı üstten straforla kaplasan bu olay ortadan kalkar. Aynı durum buda işte..