15 Aralık 2008 Pazartesi

İş yerindeki kutularda arslanlar gibiler....

Bu gün işyerinde kışlattığım kutudaki arıları kontrol ettim. Salkımdaydılar ve balları da mevcutttu. Elimi öpmelerine izin vermedim asetat üzerinden kontrol yaptım. Fakat 10 ml bayram şekeri olarak bal verdim. İnvert şerbet hazırlamam lazım bunlara aksi halde Ali Türk ün eline düşecez bal gönder diye:))



Daha önceden kutuların arka kısmındaki kek bölümlerinden dolayı ısınma problemi yaşıyorlardı. Ayrıca rutubet problemleride oluşmuştu. Bu kek bölümü köpükle tarafımca kapatılınca bu problemlerinde çözüldüğünü görüyorum.

Evde balkonda kışlattığım kütük kutunun duvar kalınlığı bunlara oranla çok çok fazla (4-5 cm olan yerler var) bu kutuları 18 mm ahşaptan imal ettim. Bir tanesinin dış duvarını izolasyon amaçlı olarak 5 mm köpükle kapladım. Diğerini kaplamadım. Her ikisinin kapaklarının altı 5 mm köpükle kaplı. Duvar kaplaması olan ile olmayan arasında şu anda bal stoğu, arı nufusu olarak ve rutubet olarak bir fark bulunmuyor. En önemlisi de bu iki kutu evdeki kütük kutudan daha iyi durumdalar. Kütük kutunun bal stoğu bunlara göre daha az.

Hiç yorum yok: