19 Ağustos 2019 Pazartesi

Formik asit uygulaması

Bayramda üç günlük bir zaman elde etmişken; koloni sayısı da az olunca tam hobici olarak :)) arılara formik asit uygulaması yaptım.


Sabah 6 ml akşam 5 ml olmak üzere iki kere asit veridi.


bu uygulama için şerbetliklerin içine 10-15 cm ebadında kağıt havlu koydum. Her verdiğim asit tekrarlama zamanı geldiğinde gördümki tamamen buharlaşmıştı


kovan örtüsü aralanıp dumana bile gerek olmadan yandan uygulandı. Bu sene özellikle tamir bakım işiyle uğraşanların kullandığı siyah renkli eldivenlerden kullandım. Bunlar mekanik zorlanmalara oldukça dayanıklılar. Dolayısıyla kovan açıp kapatırken delinip asitin cide teması söz konusu olmadı.


Yıllar önce Yusuf Şimşak kardeşimin Yalovadan alıp hediye ettiği hünnap ilk kez bu sene meyve verdi. Olgunlaşmasını bekliyoruz.


Santa maria armutum da hünerlerini sergiledi bu hafta.


Vee son numaramda kudret  narı yetiştiriciliği:)) kırk derde deva olduğu söyleniyor :(( doktorluğu bırakıp bundan üreteceğim..:))


merak edenlere; civcivler piliç oldular artık:))


2 yorum:

Mehmet Turan dedi ki...

Muhteşem Bey merhaba.

Geçen aylardaki yazılarınızı da takip ettim.
Bu sene sağım yok galiba.
Ağustos sona ermek üzere. Bizde de maalesef petekler tamtakır. Benim koloniler dere yolları bozunca orman içinde zorunlu iskâna mahkum oldu.
Habire boş petek topluyoruz.
Ne diyelim. Nasip.
İyi çalışmalar.

muhteşem turunç dedi ki...

Mehmet bey merhaba

Bu sene evet bal sağımı yapmadım. Etrafımdaki tarlalarda ayçiçekleri ufak ufak kelle tutmuş ve kurumuşlar. Koloniler 4-5 çıtaya kadar gerilemişler. Kolonilerde kanatsız arı yok üzerlerinde varoa yok yani vahim düzeyde bir varoa bulaşıklığı yok ki zaten son formik asit uygulamasında da yoğun bir dökülme olmadı. Evet nasip buymuş.

İyi çalışmalar