6 Mayıs 2019 Pazartesi

Bir kış kapalı kalan eski peteklerde tek bir güve oluşmadı.

Geçtiğimiz sonbaharda eski polenli petekleri petek güvesinden korumak amaçlı resimde görülen ilacı kullanmıştım. Bunun içindeki tabletlerden her kata bir adet koymuş hava kaçırmayacak şekilde çöp poşetiyle sarmıştım.



Şimdi bu hafta lazım oldular ve ambalajlar açıldı. Tek bir tane bile güve hasarlı petek yoktu.


Poşet içindeki petekler Tekirdağ şartlarında hafif küf yapmışlardı. Güneşte 10-15 dakika bekletince normale döndüler.
Bu yukardaki tablet hububat ambarlarında böceklenmeye karşı kullanılan bir madde imiş. Peteklerde kullanılmasının hem mum güvesi hemde trakea akarı için etkili olduğu
Amerika Birleşik Devletleri Çevre Koruma Ajansı | ABD EPA nın
 linkindeki dökümanının 31. sayfası BEEHIVES, SUPERS AND OTHER BEE KEEPING EQUIPMENT adlı parağrafta yazmaktadır.
Bence kışın  petek saklama sorunumuzda böylece çözülmüş oldu.


Bu hafta artık kanola geçmeye başladı.


Ereğliden arıcı Terzi Ahmet abi aradı ve çok oğul oldu, arı satacağım dedi.
Bakalım neler göreceğiz.


Bende kalan kolonilerden bir tanesinde oğul memeleri vardı.
Böyle durumlarda 5-6 senedir uyguladığım yöntemi uyguladım.
Arının bulunduğu yere başka bir boş kovan koyar, arıyı  önüne silkeler ve ayrıntılı meme temizliği yaparak çıtaları geri kovana veririm.
Hepsi yeni kovanın kapısından içeri girerler. Bu onlarda oğul vermişlik hissi uyandırır. Anayı görürsem kanadını keserim fakat bunlarda anayı göremedim.
Haftaya gene meme yaparlarsa hapı yuttular böler yönetirim:)) oldukça etkili yöntemdir.



Altı koloniye kat attım. Bir tanesinde baktım ballık ile kuluçkalık arasında uyumsuzluk var ve arılar yanlardaki açıklıktan girip çıkıyorlar.


Böyle durumlarda hızlı çözüm en iyisidir çünkü yağmacılık başladımı zorlanırsınız.
En kısa çözümde çamurdur. Arılıkta her zaman bulunur:)))


Koloni sayımı hafta sonları baş edebilecek düzeye getirip keyifli keyifli çalışırken semaver olmadan olurmu. Tabiki  yaktım:))
Herkese iyi çalışmalar.


5 yorum:

MİNİK ARICI dedi ki...

Sayın Muhteşem Abim
Selamün aleyküm
Evet, siz gözümüzde ve de gönlümüzde daima genç ve dinamiksiniz.
Bu haftaki paylaşımlarınız çok hoş olmuş.
Özellikle petek saklamayla ilgili yaptığını işlem çok pratik ve hoşuma gitti.
Bu yıl petek saklamamayı düşünüyordum. Çünkü çok petek araya verdim ve hastalık kaptırıyordum.
İnşallah bu yıl sizin bu tekniği uygulayacağım.
Her zaman olduğu gibi çalışmalarını bizler örnek oluyor. Takibe devam.
Semaver çayınız afiyet şifa olsun...
Selam, saygı ve muhabbetle...

muhteşem turunç dedi ki...

Aleyküm selam hocam.
Bu ilaçla ilgili kovan, aletler ve peteklerin mum güvesinden ve trakea akarı parazitlerinden korunması amaçlı kullanılabileceği sadece ballı çıtalarda kullanılması halinde bu balın arılara yem olarak verilebileceği yazmaktadır. Gönül rahatlığıyla kullanabilirsiniz.
Sağlıcakla kalın.

Ağvalı Arıcılık (Erdal Talha Başaran) dedi ki...

Muhteşem ağbi ambar hapını nereden temin ettiniz .zirai ilaç satan terlerde varmı

muhteşem turunç dedi ki...

Abicim merhaba

Ben karaköy yer altı geçidinde bulunan zirai ilaç satan bir firmadan almıştım. Zirai ilaç satan yerlerde muhakkak bulunur. Belirtmekte fayda var ki bu ilaç buharlaşarak etki ediyor bu nedenle insan ve hayvanların yaşadığı kapalı alanlarda asla kullanılmamalı ölümlere neden olabilir.

Ağvalı Arıcılık (Erdal Talha Başaran) dedi ki...

Teşekkür ederim ağbi