19 Mart 2019 Salı

Ana arı işaretleme numaraları ve tutkalı

Erik ağacım bu hafta iyice çiçeklenmiş üzerindeki arıların sesi çok güzeldi.
Tamam artık bahara erdik diyor gibiydiler.


Arılarda polen taşıma iyiden iyiye hızlanmıştı.
Muslukları hala genişletmedim nisan ayını bir görelim bakalım.


Yeni aldığım Apipoint ana arı numaralarını kullanmaya başladım. 
Bu zamanlar koloni nüfusunun az olduğu, dolayısıyla ana arıyı bulmanın en kolay olduğu dönemler.
Numaraları tırnağınızla ittiğiniz zaman üzerindeki şeffaf kaplamanın altından kayıp geliyor. Ürünle gelen mıknatıslı kalemin ucuyla almak da çok kolay zaten.



Ana arıya numarayı yapıştırmak için pateks ultra gell kullandım.
Toplu iğne başından daha küçük bir damla yeterli oluyor.
Uygulama mıknatıslı kalemle de kolay oldu.



Güzele ne yakışmaz:))


Önce anayı kafese aldım ki, tıkaç olarak koyduğum donmuş bal yenip ana arı çıkarılana kadar yapıştırıcı kurur ve işçiler numarayı çıkaramazlar. 


ertesi gün tüm kafeslerdeki ana arılar çıkarılmıştı kafesler toplandı.


Bir iki tanesini kontrol ettim havaları yerinde idi.


Bahçede akşamları sobada kestanenin tadı başka tabiki.


Çimler biçildi güller, asmalar budandı anlayacağınız bahçede ihmal edilmedi.


Göztepe parkından topladığım kırmızı çiçekli at kestanesi tohumları çimlendi
Çok güzel çiçekleri vardı bakalım yaşayacaklarmı.


Evveli haftalarda esen fırtına önümdeki inşaatın çatısını şapka gibi çıkarıp aşağı atmış.
Atmış da benim duvarın uç kısmı iki sıra yıkılmış. Allahtan geçme panel duvar bu hafta yaparlar.
Bunada şükür daha beteri de olabilirdi cana gelmesin.






2 yorum:

MİNİK ARICI dedi ki...

Sayın Muhteşem Abim
Selamun ayelküm
Maşallah sizde işler hızlanmaya başlamış. Erikler çiçek açmış...
Biz de daha vakit var.
Ana arılara numaraları yapıştırılmış, yani hazırlık tamam.
Sayın Abim, kestane çayı bastırmış gibi...
Semaver yakılmamış...(veya biz görmedik.)
Her şeyin gönlünüzce olması dileklerimle...
Selam, saygı ve muhabbetle...

muhteşem turunç dedi ki...

Muhittin hocam Aleyküm Selam

Evet bizde erikler ve bademler açtı çok şükür işlerimiz de başladı. Havalar ısınana kadar kestane semaverin önünde gider sonra favorimiz olur. Hocam aynı dilekleri bende sizin için diliyor sağlıcakla kalın diyorum.