2 Eylül 2017 Cumartesi

İyi Bayramlar...

Bayram öncesi bahçemdeydim. 
Akşamın hüznü yaklaşan sonbaharı hatırlatıyor. 
Arılıkta yeni sezon hazırlıklarına başladık.
Nede olsa önümüzdeki sezon güçlü koloniler, bol nektar gelişi... ve yeni sezonun hayalleri bizi dipdiri tutuyor.

Depo kovanım stoklar tamam kışlamaya hazır. Keklemeye başladım onuda.


Tüm kapaklarım gibi buda straforla izoleli.


Diğer kolonilerimide kekleyerek kış arılarını oluşturmaya başladım


Bahçe komşum İsmail hocam evinin çatısına tuzak kovan koymuş.
Kısmetine de oğul gelmiş.
Dediki kontrol edelim şunu bir yol. Geçeçn haftalarda bir kolonisi bal sağımı sırasında adeta yemişti bizi. Meğer o günün sabahı anasını ezmiş ve anasız bırakmış gariplerimi saldırganlıkları ondanmış meme yaptılarda sakinlediler. Ama sütten ağzımız yandı ya yoğurdu üfleyerek yedik astronot misali giyindik gittik. Gittikte  demezmi; bu çatı ikimizi birden çekmez..:(
ne yapacağız usta sensin sen çık bak bakalım işler yolundamı:)) kırık çürük bir merdiveni var Allaha emanet, eh ne yapalım adımız usta ya başka çare yok çıktık:)))


İsmail hocam aşağıda moral veriyor; düşerim diye korkma toprağı yeni belledim yumuşak bir şey olmaz  diyor:))
Olurda düşersen en kötü ne olur hani emri hak vaki olursa gene korkma tüm işlemler benden demezmi bayağı rahat çalıştım hani:))



Buda yeni semaverim. Üstten doldurmalı köz suyun içinde kalıyor yani ateş suyu alttan değil tam ortadan ısıtıyor.


Zafer Anlayışlı abimiz yakması sıkıntı diyordu face de
alttaki tepsiye çalı çırpıyı doldurup semaveri üstüne koyuyorum
benim mini pürmüzle deliklerden bu çalı çırpıyı tutuşturuyorum sonrada üstten köz bölümüne mangal kömürü odun parçalarını dolduruyorum 7 litre suyun kaynaması 20 dakika. 
demliğin konduğu yere teneke bir kapak kestim böylece demlikte is olmuyor
daha ne olsun keyif...


Geçen sene aldıp bahçeme diktiğim aşılı incir ağacım meyvelerini bu sene tattırdı:))



Siyah incir..


Santamaria armutum arılıkta kimse dokunamıyor:))


evimin önü ve çiçeklerim şu günlerde en güzel zamanları





Çocukluğum.. ah be gaz lambası eminönünden aldım hey gidi hey..


2 yorum:

MİNİK ARICI dedi ki...

Sayın Muhteşem Abim
Selamün aleyküm
Aman ha hocamıza güvenipte yer yumuşak demeyesiniz...
Dur dur daha çok öğreneceğemiz var sizlerden...
Muhabbeti bir tarafa, o çatıda bir pehlivan gibi görünüyorsunuz.
Kışlatma çalışmalarınız bitmek üzere, bizler yeni başlıyoruz.
Sizleri takibe devam.
İnşallah, bundan sonraki sezonlarınız bu yıldan daha bereketli olur...
Selam, saygı ve muhabbetle...

muhteşem turunç dedi ki...

Muhittin hocam Aleyküm Selam
Hocam can bu Kime güvenilir işin latifesi bizimki öğrenme konusuna gelince estağfurullah ne haddimize sadece yaptıklarımızı paylaşıyoruz. Hani hakikaten de pehlivan gibiyim; somun pehlivanıda olsak olsun dimi.
Hocam güzel dilekleriniz tüm arıcı dostlara da gitsin inşallah.
Sağlıcakla kalın.