21 Ağustos 2017 Pazartesi

İşleri bitirdik yatıyoruz...:)))

Bu hafta farklı bir iş yapmadım desem yeridir.
Varroa mücadelesi geçen haftalarda yapılmıştı.
15 kg toz şekerden şerbet yaptım.


Bal stokları yeterli görünenlere kek verdim
Besleme işlemini kontrollü yapmakta fayda var
bal blokesi oluşturup ana arıya yumurta atacak yer kalmamasına yol açmamak lazım.


İhtiyacı olanlar invert şurupla beslendiler. 
Şu ana kadar 17 koloniye 30 kg şeker kullandım


Klasik uygulama rüzgarsız havalarda kahvaltılar semaver eşliğinde yapıldı


İş yerimden bir arkadaşım solucan gübresi üretiyor.
Banada deneme amaçlı getirmişti.
Anlattıkları oldukça iddialı..
Bende toprağın üzerine serpmiş çapa ile toprağa karıştırmıştım.
dedi olmaz bitkinin köküne yakın bir iki avuç dolusu atacaksın ve üzerini toprakla kapatacaksın
Gübre toprak altında nemli kalacakmış.
Dediğini yaptık birde metre ile ölçü aldık. Bakalım neler olacak diğer biber fidelerimle arada nasıl bir fark oluşacak göreceğiz.


2 yorum:

MİNİK ARICI dedi ki...

Sayın Muhteşem Abim
Selamun aleyküm
İşleri bitirdik yatıyoruz.
Aha buna inanmam...
Muhteşem Abim, arıcıdır, arı sevdalıdır ve dahi üretkendir.
Bunun için inanmam.
En azında arıcı dostları gezer yardım edersiniz...
Selam, saygı ve muhabbetle...

muhteşem turunç dedi ki...

Muhittin hocam Aleyküm Selam.
Uzun aralar verince vede bloğuma yorum atan tek siz kalınca bende bir iki gün geçince artık bakmıyorum yorum atan varmı diye. Arı sayısını sağlık nedenleriyle azaltınca ayrıca asıl meslekte işler hızlanınca arıcılık adına üretkenlikte düşüş oldu yatmaktan kastımda bu.
Hocam Sağlıcakla kalın.