23 Nisan 2016 Cumartesi

Miller metodu ana arı üretimi, doğal varoa mücadelesi, oğul önleme çalışmaları.

Bu hafta bahçemde iki gün kalıp arılarımı bir güzel toparladım.
Baktım kutulardan birine önceki hafta ham petek girmiştim kabartılmış ve güzel yumurta atılmış
Dedim işte miller çıtası olabilecek bir çerçeve.


Anasını aldığım bir koloniye verdim gitti bakalım nasıl olacak 


Kolonilerde şerbetliklerin altına örülen erkek gözlü peteklerdeki yavrular kapanmış.


Bu erkek gözlü petekler kesildi atıldı.
Doğal varoa mücadelesi bu işte.
Tavuklarımda proteine doydular hani:)


Katlı kolonilere üçüncü kat zamanı gelmiş.


Yaptığım ana arı memesi kontrollerinden geçenler kat verildi.


Kanola artık son 15 gününde.
O nedenle her koloniye beş adet ham petek verdim.



Bu beş ham petekten kalan boş kısmı çuvalla  böyle sararak kapadım.


Kontrollerde ana memesi yapıp ben oğula gideceğim diyenleri üçe hatta dörde böldüm.
Bu bölmeleri ayçiçeği bal akımında birleştiririm yada seneye yeni koloni olurlar.
 Yaşlı ana arıyla çalışmanın sonucu bu işte.


Arılarımın bakımı bence tamam. Uzun bir süre bana ihtiyaçları olmaz artık.

6 yorum:

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Muhteşem Abi.

Yaw , ne ettin öyle ....

İnsan o kadar erkeğe göz göre göre kıyar mı ????

Şimdi bu resim ustanın içinde patlamıştır haaa:::)))

Kolonilerde yaşlı analar , arıcının iş yükünden başka birşey değil.Bu konuda acımamak lazım.Her yıl anayı değiştirmek lazım ama ben o kadar kaddar olamıyorum.İki yılda bir değişim yapıyorum.Arılığımın yarısı her yıl değişiyor.

Tabii bu yaramazlık olmayacağı anlamına gelmiyor.Ama riski minimize etmiş oluyorum.

SLM ve Muhabbetle...

muhteşem turunç dedi ki...

Yusuf abim benim,
O görünenler buz dağının görünen kısmı:))
en az 10 kolonideki erkek çıtaları böyle kesilip atıldı.
Bunlarıda duyunca ustanın neresinde patlar artık sana bırakıyorum:))
Sezona genç ana ile girmek amaçlı olarak bu sene yaptığım oğul önleme bölmelerinin ve dahada yapacağım bölmelerin genç analarını sonbaharda kolonilere kabul ettıreceğim. Yaramazlık konusunda bu sene acımasızım aklından geçiren bölünüp parçalanıyor:))
Sağlıcakla kal abi.

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Muhteşem abi sahalara dönmen güzel.
Ana arı üretiminde en garanti yöntemi seçmişin, millerde tutmama olayı yok...
Millerin metodunun bir başka şeklini başlattım, larva transferi yapamanyanlara tarif ediyorum anlamıyorlar, video çekmek vacip oldu :)
Erkeklere yazık etmişin :(

Sağlıcakla kal...

muhteşem turunç dedi ki...

Sevgili ustam
Sahalara dönmene sevindim de ne demek ben sahalardan hiç ayrı kalmadımki:)) sadece az bi süre yedek kulubesinde oturdum.:))
Miller benim gibi az koloniyle bu işi yapanlar için en iyi yöntemdir. Ana olacak yumurtayı arıların seçmesinden tutda aklımıza gelmeyen bilemediğimiz bir sürü özellik bu yöntemde arıların isteğine göre gerçekleşiyor. Bundan dolayı kim ne derse en kaliteli analar bu yöntemle üretilir.
Erkekler tavuklarımın protein ihtiyacı için kullanıldı bu hafta herhaldde çift sarılı yumurtlarlar.:))

Sağlıcakla kal.

MİNİK ARICI dedi ki...

Sayın Muhteşem Abim
Selamün aleyküm
Teknik arızadan dolayı sadece yazıları okuyabiliyorum.
Maşallah üçüncü katı atmaya başlamışsınız. İnşallah bal ile dolar, gönlünüze göre olur...
Selam, saygı ve muhabbetle...

muhteşem turunç dedi ki...

Hocam güzel dileklerinizden dolayı teşekkür ediyorum.