18 Ekim 2015 Pazar

Bahçenin kış bakımı ve kıvırcık piyasasına giriş yapıldı.

Bu cumartesi çapalama makinam ile kış öncesi yapılması gereken bahçe işlerini bitirdim. Geriye yapraklar döküldükten sonra bordo bulamacı yapmak kaldı.


Kışa girerken ağaçlara yüksek potaslı gübre (kış gübresi) verdim.


Ağacın taç izdüşümüne denk gelecek şekilde gübreyi serip çapalayarak  toprağa karışmasını sağladım


Bu sene İstanbul halinde kıvırcık fiyatları çok düşer:)) 100 tane kıvırcık fidesi diktim.


70-80 tane kadarda pırasa ektim.


Fideci pırasalar için geç kalmış olduğumuzu söylesede havalar soğuyunca örtü altına alırım artık.


Benim kızlarda kabarmış toprağı bulunca eşelendiler de eşelendiler. Unutmadan havalar soğumaya başladı ya birbirlerini yolmamaya başladılar:))


Bu hafta hiç arı açmadım. Zaten tek tük oda öğlene doğru uçan, yavru uçuran oldu ama bende de takat kalmayınca ve dahi gerekde olmayınca açmadım.


Arılığımın geneli böyleydi.


Yabani hardallar açmış; polen sıkıntımız kalmaz gibi görünüyor.


Arılığımın çevresi bunlarla dolu.


İneklerin kapısının önünde polen kaynağı çık al ve içeri gir.:))


Pazar akşamına ıspanak yemeği var:)) ilk hasadı yaptık.


Yazlıkçılar azalınca açlar yanaşmaya başladı:)) napalım besledik.


6 yorum:

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Muhteşem Abi.

Senin helalin var.Arılığı bitirdin, bahçeyi bitirdin, daha ne kaldı....

Sen şimdi bunca ne zaman ne yapacan....

Senin şimdi canında sıkılır....

Seni hafta sonları benim yazlıkta ağırlayayım....::))

SLM ve Muhabbetle...

muhteşem turunç dedi ki...

Abi inan kara kara düşünmekteydimki sen yorum attın.
Hani face de gençler diyor ya "arkadaş candır" diye aha öyle yani:))
Yanlız duydumki Sadri abi fason kuzu çevirme yaptıracakmış aman dikkat et onu kaçırmayalım:))

Ali Türk dedi ki...

Muhteşem hocam sezonu kapamışın, arı açmadan haftayı kapadığına göre. Kıvırcık işini ben hallettim, bahçe sahiplerine %50 karşılığı fideleri veriyorum sonra kıvırcıklarımı alacağım. Bu yöntemi sizede tavsiye ederim.

Yakında bahçe işleride biter, gezmelere hazır ol...

Sağlıcakla kal.

MİNİK ARICI dedi ki...

Sayın Muhteşem Abim
Selamün aleyküm
Arıcılık işlerini bitirmişsiniz. Dinlenmek sizlerin ve arıların hakkı.
İnsanın ağaç olup bahçenizde bulunası geliyor...
Selam, saygı ve muhabbetle...

muhteşem turunç dedi ki...

Aleyküm Selam hocam.
Arzuladığınız şeyi tavsiye etmem, geceleri çok soğuk ve rüzgarlıdır. Ayrıca köklerden dolayı vazgeçme şansıda olmayacağından kesinlikle tavsiye etmem:)))Selam saygı ve muhabbet bizden de size oplsun.
Sağlıcakla kalın.

muhteşem turunç dedi ki...

Biz fason üretime karşıyız Ali bey:)) kendi kıvırcığımızı kendimiz üretir yeriz:)) Ben gezmeye her zaman hazırım sen hadi de yeter:))
Sağlıcakla kal.