11 Ekim 2015 Pazar

Arıcılıkta son kontrol ve düzenlemeler.

Geçtiğimiz feshane fuarda ucuz bulup aldığım plastik kapakları içerden strafor ile kapladım.


Bu kapakların lamba üstü boşluk kısmı standart olarak 6 cm dir.


Kalınlığı 3 cm olan 20 dansite straforlardan aldım


bu straforları iki tabaka olarak beyaz tutkalla yapıştırarak kapağın içini doldurdum.


Bu şekilde kovanların tavan izolasyonundan yıllardır çok memnunum. Kovanlarımın taban kısmıda tellidir. Hiç bir şekilde rutubet sorunu yaşamamaktayım.


Bütün kapaklarımın içi bu şekilde köpük kaplıdır.


Ahşap beş çıtalı ruşette bulunan bir kolonimi de strafor altı çıtalık ruşete aktardım.


Şerbetlerinide verdim içerden oh oh sesleri gelmeye başladı:)


Ana kutularımdan son ahşap kutuda bulunan koloniyide elden geçirdim.


bal durumları oldukça iyi.


yavru durumları benim bölgeme ve ekim ayına göre iyi sayılır.


kim demiş kışın beyaz peteğe ana yumurta atmaz diye:))


Bu koloniyide strafor ruşete aktardım.


Anamızda bu f1 simsiyah..


Arıları bitirince sıra bahçeme geldi. Kış beslemesine uygun gübre kullandım.


Her yere eşit dağılması için bu aparat oldukça kullanışlı. 250 metrekare alana 5 kg gübre atıldı.


Hanımın eniştesi de boş durmadı. Kışın yerim diye arpacık soğan dikti.


4 yorum:

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Muhteşem Abi.

Strafor ve plastikli kovan kapağı çözümün güzel olmuş.Fakat niye ucuz buldum da aldın dersin anlamadım gitti.Sonra birilerine malzeme oluyorsun::))

Zavallı ana diyesim geliyor...beyaza yumurta atmasında ne yapsın garibim ...sıkıştı yumurta bir kere::))

Gübre konusunda hemfikir değiliz.Kimyasal güblerin toprakta bıraktıkları atıklar dolayısıyla zamanla toprağı zehirlediğine inanıyorum.Tercih noktam hayvan gübresi.

Hayat felsefem ; fabrikadan değil , topraktan geleni kullan...


Bunları yazıyorum , senin bilmediğinden değil ...okuyanlara belki bir faydamız olur diye....

SLM ve Muhabbetle...

muhteşem turunç dedi ki...

Abi kapaklarım gerçekten güzel oldu. Ucuz buldumda aldım demekteki amaç birilerini harekete geçirmek idi ama nerde tık yok:))) Doğal olanı kullanmak noktasında hemfikir olsakta hayvansal gübrelerle gelen hastalıklar ve zararlılar sonrasında dahada iflahımı kesiyor bu nedenle uygulamada kimyasal gübre kullanıyorum.
Sağlıcakla kal.

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Muhteşem abi kovan kapağı izolesinde hiç paylaşılmadık resimler paylaştın.
Ülkemizdeki kovan kapak sistemleri kış için düşünülmemiş kovan altı kapalı yolculuklarda kapaktan havalandırmalı yapılmakta.Bir çok kişi olayı hala kavramış değil. Sen ne kadar anlatırsan anlat karşıdaki anlamıyorsa yapacak bir şey yok.

Bu haberi nasıl kaçırmışım anlanmadım, birde senin pintiliğinden filan bahsedilmiş :))

Sağlıcakla kal.

muhteşem turunç dedi ki...

Yaw benim kadar bonkör adam varmı:))
Kim davet etse koşa koşa gider, yer içerim:))
Ayıp ayıp kim bana pinti diyebilir...:)))