3 Mayıs 2015 Pazar

Sokamadı ama gözüme fışkırttı zilli:))

Daha önce internet ortamında okumuştum ama kim yazmıştı nerede okumuştum hatırlamıyorum fakat başıma geldi:( ot biçme esnasında benim arılar kişilik değiştiriyorlar ve hepsi üzerime geliyor:)) bu nedenle de maske giymek zorunda kalıyorum. Bu sefer meskenin tel kısmına konan bir arı zehirinimi yoksa dışkısınımı fışkırttı anlayamadım ancak telde bir arı görmemle gözümde şiddetli yanma hissetmem bir oldu:(( hızla maskeyi çıkartıp gözümü yıkadım ama akşam saatlerine kadar kızarıklık şişlik ve yanma devam etti. Neyseki uzun süre devam etmedi.



Bu sene  kendi ihtiyacım için ana arı üretimine start verdim. Damızlık koloniyi böldüm. Zaten gelişme hızını kontrol altında tutarak aklına oğul moğul getirmemeliyim. Anamız malesef geçen seneki tembel arıcı modunda olmam nedeniyle iki yaşında:)) Koloniyi kışın bahçeye indirmiştim şimdi tekrar bölerek analı koloniyi terasa aldım.


Böylece koloninin tarlacıları anasız kovanla karşılaşınca oğul verdik sanacaklar ve işler yolunda seyredecek. Bu sene tembelliğe malesef izin yok aksi halde gümleriz.


Yeni yumurta atılmış bir petek buldum.


Bu peteği miller yöntemiyle ana üretimi tekniğine uygun olarak doğradım. Alt kısımlarındaki yumurtalar bana yeterli memeyi sağlayacak görüşündeyim. Bakalım haftaya neler göreceğiz.


Geçen hafta yatar testere ile standart çıtalı koloni haline dönüştürdüğüm koloni kontrol edildi.


Koloni bana acil kat at diyor:) yoksa oğula meylederim mesajı veriyor.


Bende onları kırmadım kat attım.


Gümüşyada oturan Ahmet abimizin arısı geçen hafta oğul vermişti. Onu ziyarete gittim. Koloniler kontrol edildi. Hayırlısı olur inşallah dedik.


Çileklerimizde olgunlaşmaya başladılar. 


Geçen hafta internetten sipariş  ettiğim bahçe beli geldi. Herkese tavsiye ederim. Malzeme yüksek vasıflı çelikten üretilmiş. Sert yerlerde benim gibi 100 kg luk adam bunu bükemedi. Beliniz zorlanmıyor. Özellikle ayrık vs gibi yabani otları kökleriyle çok güzel yüzeye alıyorsunuz.


Çalışırken videoyada aldım:))



Ufacık alan. Geçen sene bellememiştim. Üç el arabası yabani ot çıktı:)) bu aleti bu güne kadar yapmadığıma pişmanım. İnternette fiyatını görüncede uğraşmaya değmez dedim. Adamlara helal olsun.



İsteyenler 
http://www.sahibinden.com/ilan/is-makineleri-sanayi-tarim-makineleri-capa-makinesi-bahce-belinde-buyuk-firsat-208268569/detay 
adresinden irtibat kurabilir.

7 yorum:

Mirili Arıcı dedi ki...

Abi selamlar;

Geçmiş olsun.
Geçenlerde başka bir arılık da gölgede dinleniyoruz arının biri acayip saldırıyor arkadaşın saçlarına yapıştı yakaladığımda gördüm ki minicik damla halinde zehir iğnesinin ucunda, damlayı nazikçe elime dokundurdum sokmuş kadar oldu :)
Velhasıl arının zehiri saldırırken iğnenin ucunda görünüyor rüzgar veya kanatlarının yeli bile sana ulaşmasına yetebilir.

O güzel kızın kızlarından bende isterim :)

Bahçe çapalama işi önemli bende onun için iyi şeyler düşünüyorum ileride anlatırım.

Hayırlı günler...

muhteşem turunç dedi ki...

Abi benimde başıma ilk kez geldi bu olay. Ot biçiyorum o nedenle saldırganlaşıyorlar diye maskeliyim hiç aklıma gelmiyor şok oldum böylesi olunca.
Senin istediğin kız olsun hallederiz bea.
Abi çapalama aletinin kalitesi hakikaten tartışılmaz. Sağlıcakla kal.

Ali Türk dedi ki...

Muhteşem abi geçmiş olsun.
Gözüne bir arı zehir fışkırtmış ortalığı karıştırıyon. Temelin fıkrasını biliyon bizi halleden halledene hemde her yerimizden.
Ot biçimi veya ezilmesini arılar büyük tehlike olarak algılıyorlar.
Bu yıl ana arı üretimine erken başlaman sevindirici...
Şimdiden erkek üretimine de başla...
Çilekler süper görünüyor.
Bahçem olsaydı o belleme aletinden alırdım :(

Sağlıcakla kal.

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Muhteşem Abi.

Abi geçmiş olsun.Kızlara artık yapacak birşey bırakmamışsın.O da şetttirmiş::))

Abi yeni bel'inde hayırlı olsun.Satın alınacak adresi felan yazmışsın ama biz bir denerdik diye bekliyoruz::))

Usta sana bir de güdümsüz der, ben bu yorumu yazareken ofisteki oğul tuzağıma oğul girdi::))

SLM ve MUhabbetle...

muhteşem turunç dedi ki...

Ali abi sende Temel gibin yapmayaydın kim dedi sana toplu arıcılık yap diye:)) bence o belleme aletinden sen bi dene şimdiden al sonra bahçen olduğunda kalmaz malmaz pişman olurusun:))
Sağlıcakla kal

Yusuf abi 100 lıralık aletin nakliyesi kendinden cok tutar yoksa deneme amaçlı getirirdim en ıyısım ustayla beraber birir tane alın siz :)) abi bak böyle olayları yayınlayıp durma gudümsüz tahtına sen geçersin demedi deme:))
Sağlıcakla kal

MİNİK ARICI dedi ki...

Sayın Muhteşem Abim
Selamün aleyküm
Geçmiş olsun, Allah (celle celalühu)
beterinden korusun.
Arı zehrinin deri ile teması etki etmesine yetiyormuş.
Ellerim bazen iğne yemiş gibi kaşınıyordu. Nedenini öğrenmiş oldum.
Özellikle geliç otunu sökmek için bir sistem yaptık. Sonuç olumsuz. Dolayısıyla deneme bitti.
Sizdeki sistem çok rahat çalışır. İnşallah bir tane edinip kullanacağım.
Tekrardan geçmiş olsun dileklerimi sunuyorum.
Selam, saygı ve muhabetle...

muhteşem turunç dedi ki...

Hocam Aleyküm Selam. Benim bahçede ayrık otu var. 5 bg çapa makinamda var ve kolay oluyor ama otu parçalayıp toprağa karıştırıyor böylece sanki ayrık otunu tohum ekmiş gibi yapıyor dahada artırıyor. Bu aletle çok güzel kök gövde hepsini alıyorum. Sağlıcakla kalın.