18 Mayıs 2015 Pazartesi

Ana arı üretimini, sebze üretimini başlattık piyasalar bunu nasıl karşılar bilemem:)))

Kıvırcıklarım havanın ısınmasıyla tohuma kaçmaya başladılar. Bende böylelerini kızlarıma yediriyorum. Birilirinin kulakları çınlasın:))


Ali abimizin hediyesi asma bu sene meyve verecek galiba. Bakalım nasıl bir şey çıkacak hayırlısı. Kendisi bal bal cinsi dediydi meth ede ede bitiremedi göreceğiz artık.


Bizim meşhur ana arı üreticisi iki kardeşim habire larva transferlerinin tutma oranlarının düşüklüğü konusunda ağlarlarken arkalarından kıs kıs gülüyordum:((  benim miller çıtalarına bakın üç adet petekde toplam 14 göz tuttu:)) geçen seneler böylemiydi ah ah dedik tabi mayısın ortası geldi kanola geçti bunların derdi ne anlamadık. Besleme konusunda malum bunlar benim arılarım bana çekmişlerdir:))) nedense işteböyle...


Sonuçta sayı benim işimi gördü. Dokuz kolonimi ayçiçeğine 20 gün kalana kadar çift analı çalıştıracağım süre dolunca eski anaya bir formül düşüneceğim.


Kapalı memeler ana ızgarasının altına verildiler. Eski ana üstte çalışmaya devam ediyor. Oğula gidecek bir durumuda yok bakalım neler göreceğiz.


Bu anasız bir kolonim hem takviye kapalı yavrulu çıta hemde meme verdim.


Beş adet kapalı meme ise özel uygulamalarım için bölmelere alındı.


Bu ruşetler arıkent arıcılıkın. Ben bu ruşetlerden çok memnunum. Bölme tahtalarını takıp üçbölümde yedek ana üretebiliyorum.


Musluklar çıkan ananın eşleşmeye gidemeyeceği konumda ayarlandı. Malum bizimki ilk denemelerinde çuvalladığını yazıyor bari biz mors olmayalım:))


Bu sene ilk ayağıyla kendi gelen beleş oğulumu aldım. İncirin dalını kesip ruşete öylece top gibi koydum. Arılığa koyup açtım ve dalı aldım. Bakalım nasıl bir koloni bu hafta görürüz.


Bu hafta aslında en yoğun haftamdı. Arılıkda otlar biçildi mıntıka temizliği yapıldı. Bostanımın son domates ve biberleri de ekildi. Ama sıkışık vakit fotoğraflayamama neden oldu. Ama şükür olsun işlerimde aksama yok güzel gidiyor ve keyif alıyoruz.

5 yorum:

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Muhteşem Abi.

Çift analı sistem çok önemli bir adım.Denemenizi bekliyorum ki ben de biryerden başlayayım.

Benim kötü bir huyum var, deneme denen bir olay bende yok.Bütün analarımı bir seferde değiştirmeyi planlıyorum::))

Memenin eksikliği neden diye düşünme , ben söyleyeyim .BU aralar Ustanın yanına fazla uğradın , bulaşmıştır::))

SLM ve Muhabbetle...

muhteşem turunç dedi ki...

Yusuf abi çift analı sistem tutacak ve tahmin eddemediğim bir aksilik olmazsa da analarımın hepsini her sene ddeğiştirmeyi başarmış olacağım. Tutan memelerdeki azlık kesin dediğin sebeple bana gudümsüzlük bulaşmasından olmuştur bende aynı kanaatteyim.:)) Sağlıcakla kal.

Mirili Arıcı dedi ki...

Abi selamlar;

İki horoz aynı yerde olmaz bea :)

Memelerde tutma oranı şakır şakır bal gelişine rağmen düzelmedi diyebilirim.
20 kovan sürekli meme besliyor ancak yetişiyoruz hayırlısı bakalım daha neler öğreneceğiz.

Şu damızlıkları değişelim artık derim :)

Hayırlı günler...

Ali Türk dedi ki...

Muhteşem abi bizim kıvırcıklarda tohuma kaçacaklar ama yaprak bulamıyorlarki:)
Abi arıcılıkta her şeyin zamanı var, zamansız yapmaya kalkarsan başarı derecesi düşüyor...
Meme tutmaması, başta soğuklarla alakalıydı ve geçti, şimdi ise polen yoksa fazla meme tutmaz.
O üzümün acayip hikayesi var beya, Manos bile gelip ziyaret etmişti :P
Ana arı üretim çalışmalarında başarılar diliyorum...
Bir şey olur senden oldu demeyesin...
İki analı sistemin sonuçlarını bende merak ediyorum...

Sağlıcakla kal.

muhteşem turunç dedi ki...

Fatih kardeşim bencede busene bir şeylerde eksiklik var ve bunu hayvanların bilmesine rağmen biz bilemiyoruz. hayırlısı artık diyelim Horozlarımın keyfi yerinde sana ne oluyor:(( damızlık konusuna gelince değiştireceğiz bu sene inşallah. Sağlıcakla kal.

Ali abi senin kıvırcıklar kaz tüyü yastık yorgan üretiminde kullanılan kazlara benziyor gerçekten. Meme tutmamasının sebebini yukarda Yusuf kardeşim güzel izah etmiş kıvırma hiç zamanlama felan deme:)) Genede sonuçları senle paylaşacağım.