21 Temmuz 2014 Pazartesi

Tatil bitti gene aynı yerdeyiz :))

Bir hafta ara verdikten sonra tekrar bloğumdayım. 
Ara vermemizin nedeni bu sene okulunda başarılı olmakla görevini yapan sevgilimin babası olarak bende görevimi yapıp onu tatile götürdüm.

Tatilden önceki hafta sonu kaç senedir yapmayı düşünüpte el sürememiş olduğum işe başladım. Önce 2 cm lik çıtalardan iskeleti yaptım.


Bu iskeletin etrafını 2 cm lik sert köpükle kapladım.


Alt kısmada eriyen mumun hazneye akması için bir tava yapıldı. Yaklaşık 15 çıta alacak kapasitede. İçine kararmış mumlu çıtalar ve kırpık mumlar kondu üstüne cam kapatıldı. 


Tatil başladı. Hanımefendinin tüm istekleri elden geldiğince karşılandı.





Kaldığımız otelde bulunan palmiye ağacının meyveleri yada tohumları. Daha olgunlaşmamışlar. Ben ilk kez gördüm.



Tatil dönüşü yapmış olduğum güneş enerjisi ile mum eritme cihazımdaki görüntü böyleydi. Mumlar erimiş alttaki kovaya akmış, yavru gömlekleri ise tavada duruyordu.


Tatilde olduğum cuma günü marmara bölgesinde iyi yağmur yağdığı sel baskınları yaşandığı haberlerini izlemiştim. Çekmeceleri giderken açık bıraktığım kovanların çekmeceleri ağzına kadar su ile doluydu.


Unutmadan ben domates yemeğe başladım bazılarından hala haber çıkmamakta. Moral bozukluğu olmasın diye kasayla olan görüntüleri yayınlamıyorum.


Yol yorgunluğu bir günde bahçe kontrolü derken bu kadar haber çıktı napalım. 

7 yorum:

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Muhteşem abim hoş geldin. Sevgilimi tatile götürdüm felan ayaklarına iyi geziyorsun söylemlerini yemiyorum ona göre...
Mum eritme kabvınmı desem aparatınmı sesem süper olmuş, güle güle kullan....
Otelde gördüğün palmiye degil ba, onlar hurma...
Domates konusunda domateslerde zayıf, resimdeki domateste sivri sinek gibi kalmış bizimkilerin yanında...

Sağlıcakla kal.

Unknown dedi ki...

Muhtesem abi hep calis hep calis. Tatilin tadini cikaralim:)
Sevgiler

muhteşem turunç dedi ki...

Domatesleri görünce hemende abin oluverdik :))abi mum eritme aparatı hakikaten super oldu. Bundan sorna mum güveleri benden korksunlar bea. Oteldeki ağaç palmiyeee:(( hele birde senin domatesleri bi görelim be sevgili ustam sağlıcakla kal.

Zülfü abi gerçekten öyle dinlenmekte lazım hakikaten. sağlıcakla kal abi.

Unknown dedi ki...

Abi o palmiye hurma olmasın :)

muhteşem turunç dedi ki...

palmiyee :))

Unknown dedi ki...

Abi tatile bizimde ihtiyacımız var, görüntüler harika.
Mum eritme aletin güzel olmuş, ellerine sağlık,
hayırlı olsun.
Resimdeki sanırım hurma palmiyesi :)

Selamlar.

muhteşem turunç dedi ki...

Abi tatil hakikaten gerekli. Dönüşte işe bir başka başlıyor insan. Senin "hurma palmiyesi" yorumu buradaki tartışmalara son noktayı koydu teşekkür ederim :))) sağlıcakla kal.