29 Nisan 2012 Pazar

Usta olmakmı yok istemem:/(

Bu hafta hava güzel, arılarımın kanola tarlalarına uçuşu da görülmeye değerdi..



Yapılacak işlerimin en başında geçen hafta yapmış olduğum bölmelerde memelerin düzenlenmesi vardı.

Her koloni için en irilerinden  bir açık ve bir kapalı meme bırakıldı.

Bunlarda tarlacı arı sıkıntısı olması dolayısıyla beslenmelerine devam edildi.

Bizim ustanın geçen sene arı getirdiği Sultanköy muhtarı geçenlerde kendisini aramış ve gelecekmişin demiş. Bizimkide bu sene gelemeyeceğim işlerim çok yoğun demiş:/) Şansa bakınki benim ağaçlar sanki bu durumu duydular. Meyveden yıkılıyor mübarekler..

Sadece eriklermi kayısılarda öyle)

Bizim tavuklar bu sene oğula yattı:/( yumurtaya hasret kaldık....

Görünen oki piliç etine doyacağız.:/)

Ereğlili arıcılardan Terzi Ahmet abimiz. Kışdan bana nikot takım ısmarlamışdı. Bu sene beğendiği kolonilerinden ana üretecekdi. Hafta içi telefonlaştık. Bu hafta sonu larva transferi yapacağız. Kendisine bir koloninin anasını al başka bir yere götür. Kovanda sadece kapalı gözlü larvalı bir çıta iki polenli çıta ikide ballı çıta kalsın dedim. Tamam dedi:/)

Cumartesi öğlen koşarak gittim. Arabanın içinde kan ter içinde kaldım ve 50 tane transfer yaptım. Hiç çıtalarına bakmadan verdim koloniye. Yılların arıcısı güvenim tam:/)

Pazar öğlen kasıla kasıla gittim:/) dedim Ahmet abi açalım bakalım ne kadar tutmuş. Açtık veee.....:/( sayı sıfır. Yaw ayıptır günahdır felan dinleyen yok hakkat sıfır tutmuş:/) olamaz benim adım Ali değil felan desemde nafile:/)

Sonra durumun sebebini anlayalım derken yapılan kontrolde arıda yumurta ve irili ufaklı larvalar var:/( abi dedim ana burada...Olmaması lazım dedi ama olmuştu işte:/) Ananın olması gereken kolonide ise memeler vardı:/( sonuç anlayacağınız hüsran..:/) Dedim demekki ustalık böyle bir şey..İyiki kalfalıkda kaldım:/) Haftaya işi sıkı tutup tüm aşamalarıyla ben yapacağım bu usta milletine güven olmuyor:/)

12 yorum:

Mustafa Doğan dedi ki...

çok çok hoş :)))
eline sağlık abi güzel yazı olmuş...
bol bereketli hayırlı sezonlar.
Allah meyve ve piliçlerini korusun...

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Ben hep dua ederim, Allah her şeyin hayırlısını versin diye. Maşallah erikler kaysılar çok güzel duruyor, vişne ve üzüm be sebzeleri göstermesende ben yerlerini biliyorum. Ben kanolaya arı getirmeyecem dediysem, kendimde oralara gelmem demedimki::))
Tavuklarına çok selamlar olsun, icraatlarını zevkle bekliyoprum, doktor elinden organik tavukta yemek var nasipte bunu hissediyorum... Horuz senin olsun, ban piliçler yeter::))
Haberde oğul filan yokmu, benim boş bir kaç ruşet kaldı, oralara tuzak olarak getireceğim.
Çalışmalarında çok acil başarılar diliyorum, sağlıcakla kal, ustan...

ERZİNCANLI ARICI VECDİ dedi ki...

Muhteşem abi ,milleti piliçle erikle davet ediyorsun.Tavuklar elti sayılır,civcivleri karışacak gibi.Kırmızı ışıkta geçen hanıma polis demişki nereye gidiyorsun,demişki seene eltime gidiyorum.Yorumcularda çok karışıyor.Saglıcakla kalın.

miriliburak dedi ki...

Doktor abi sende ustalığı bir hafta da geri verdin, kalfalığı aman diyeyim bırakma :))

Tavuğu sen bana vermezsen o da öyle pinekler durur.

Meyveler harika görünüyor bizde daha o kadar büyümediler :(

Hayırlı günler dilerim...

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Muhteşem Abi.

Sen nazara geldin abi.Ustanın kem gözlere... dye sana yazmıştım hatırlarsan::))

Resimlerle ustayı zorluyorsun.İşten belini doğrultamıyor,senin bahçe haberleri de Bakanı mahvediyor.İntikamın farklı versiyonu olsa gerek.

SLM ve Muhabbetle...

muhteşem turunç dedi ki...

Mustafa abi teşekkürler allah herkesin piliç ve meyvelerini korusun ab. sağlıcakla kal.

Sevgili ustam ne yalan söyliyim söylediklerini okuyunca "aç tavuk kendini buğday ambarında sanırmış" sözü aklıma geldi birden:/)gel be gelde ye..:/)abi desene boş bir kaç ruşet kaldı diye, biliyorsun ben gudümsüzün tekiyim senin arılığa bi geliyim anında bir kaç oğul çıkartırım doldururuz ruşetleri evelallah:/)sağlıcakla kal abi.

Vecdi abi anlattığın olay Erzuruma ait bir hikaye biliyomda, birileri o taraflardan niye usta olamadı anlaşıldı felan diyomuş duydunmuki:/)sağlıcakla kal abi.

Sevgili dünürüm iyiki tavukların resimlerini yayınladım dünürlük damarın tuttu demi:/)kalfalığı bırakırmıyım abi ustalık konusunda ayak yapıyorum acaba bizimki verirmi diye ama o dala hiç basmıyor. Sağlıcakla kal abi.

Yusuf abi zaten bizimkindeki göz göz değildir hep derim ya bak başımıza geldi:/)Abi şu ustalık belgesiniz verse kurtaracak, yardıma gidecem iki usta ne güzel rahat rahat çalışırız ama olmuyor işte ne yapsam nafile:/) sağlıcakla kal abi.

Unknown dedi ki...

Abi ufak bir usta hatası olmuş normaldir :) zaten en iyisi baştan sona kadar işlemleri kendin yapmaktır,meyveler ve piliçler maşallah ağzımız sulandı ba abi,
Selamlar saygılar.

Ps.Ustalığı hak ettin sen abi hemde çoktan.

muhteşem turunç dedi ki...

Mehmet abi evet ufak bir usta hatası her usta yapabiliyo bu tür hataları:/) abi eniştenin arabayı deneyin hele bu sene hemde bende ayar yaparım ses düzelir:/) hemde meyveların tadına bakarsınız:/) sağlıcakla kal abi.

yüksel özsoy dedi ki...

Muhteşem abi ali abiyle muhteşem ikili oluyorsunuz. Yorum ve yayınlarınızı okuyorumda neşemiz yerine geliyor. Kolay gelsin abi.

muhteşem turunç dedi ki...

Ah be Yüksel kardeşim sen gelde muhteşem ikili olmak nasıl oluyor bana sor neler çekiyorum demek geldi içimden biraz daha neşelenelim diye tabiki amaç şaka teşekkürler kardeşim sağlıcakla kalasın.

Mustafa Turgut dedi ki...

Sayın Muhteşem abicim sizleri büyük bir zevkle izliyor ve takip ediyorum.
Yazılarınız çok hoş, eğitici eylendirici espirilerle dolu. Ustalık konusunada ince bir ayar çekmissiniz. Allah neşenizi ve neşemizi artırsın inşaallah. Allaha emanet olun..

muhteşem turunç dedi ki...

Mustafa kardeşim güzel sözleriniz için teşekkür ediyorum.Sağlıcakla kalın.