7 Şubat 2011 Pazartesi

5-6 Şubat günleri çalışmalarım...

Bu hafta sonu hava güzel olacak haberlerini takiben cumartesi sabahdan soluğu arılarımın yanında aldım. Hava 8-9 derece fakat rüzgarlı bir hava ortamı daha ssoğuk hissettiriyordu. Bu nedenlede pek arı uçuşu yoktu.
Bir iki kovanda örtünün üzerinden kontrol yaptımki beklenen görüntülerle karşılaştım; arılar salkımdaydı.
Boş durulurmu; hemen bu seneki ihtiyacımız olan çerçeveleri hazırlamaya başladım. İlk hedef 100 normal yeni çıta ve 100 yarım ballık çıtası hazırlamak.


Önce üst çıtalar, sonra alt çıtalar plastik yanakların yuvalarına uygun ölçülerde kesilip hazırlandılar.


Sonra bakalım nasıl oldular amaçlı olarak bir miktar montaj yapıldı ve görüntü alındı.


Yarım ballıklarda güzel oldular.



Montaj aşaması çok basit. Yanaklarda tel takmak için deliklerde hazır zaten.


Daha önce http://ariciilkyardim.blogspot.com/2010/10/gibi-geziyorum.html adresinde bu çıtaları tanıtmış imalatını yapan arkadaşların adres ve telefon bilgilerini vermişdim. Bu yanak çıtalarını defalarca kullanmak mümkün olacak kanaatindeyim. Bakalım ilerki dönemlerde neler yaşayacağız. Bu sezonun sonunda asıl notumuzu vereceğiz.

Bu sene 10 koloni ile yola devam kararı aldığımdan dolayı bu rakamların eldeki mevcutla yeterli olacağını düşünmekteyim.
Cumartesi gününü bu şekilde değerlendirdikten sonra pazar günü hava 12 derece ve rüzgarsızdı. Arılığımda tam bir bahar havası hakimdi.

8 yorum:

Adsız dedi ki...

Muhteşem bey ben Niğde den Kazım gür çıtalarınızdan getirttim bu sene bende deneyeceğim. Paylaşımlarınız için teşekkürler..

ERZİNCANLI ARICI VECDİ dedi ki...

Muhteşem abi,baharı getirmişsin,hazır çerçeveler bizlere zaman kazandıracaktır.Saglıcakla kalın.

MehmetToPRaK dedi ki...

Ustam yanaklardan bitanesi yırtılmış :) atacağın yırtık yanaklılara ben talibim :) sen yenisini alabilirsin..
Kaldırma işlemi sırasında sağdan soldan kovana bağlanmış çıtaların çivilerinin bile bazen söküldüğü ortamlarda butür çıtaların durumunu merak ediyorum aslında..
Gerçi yeniliklere herdaim açığımdır, kullanımı uygun olmasa icat edilmezdi :)
Selamlarımla ellerinizden öperim.

MehmetToPRaK dedi ki...

Ustam bu arada güncellenmemiş dediğiniz bloğumuzda yavaştan yavaştan paylaşımlar başladı, gerçi sadace görüntü bazında ama inş. daha bilgilendirici paylaşımlarıda zamanla öğrendikçe yaparız :) gerçi sizlerin yaptıklarını okuyup öğrenmesi daha bi kolay ama :))

mehmet göksel dedi ki...

Muhteşem abi bu plastik çerçeveler büyük kolaylık gibi görünüyor. Paylaşımların için sağolasın.

muhteşem turunç dedi ki...

Kazım bey hadi sizde bir blog kurun ve tacrübelerinizi paylaşın. Bekliyorum. Sağlıcakla kalın.

Mehmet yırtık kullanılmış malı napacan sipariş ver sağlamını kullan. Hemde sende sonuçları bizle paylaş. El öpenlerin çok olsun.

Mehmet Göksel abi aramıza hoş geldiniz.

Vecdi abi baharı getirdik derken hafta sonu hava tekrar soğuyacakmış:( sağlıcakla kal abi.

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Muhteşem abi ne güzel hobici olmak. İş bulamaz isen bize gel, hatta ben sana monte etmen için ruşet bile vererebilirim.

Ruşetleri bitirdikten sonra baçenin bazı yerlerine bırak, doldularmı ben alırım.

Kal sağlıcakla.

muhteşem turunç dedi ki...

Ali abi sen benim bahçeyi boş ver geçen sene senin bahçenin halini hep beraber gördüydük:/)depodaki katlara bile oğul girdiydi sen o yuzden aman kendi bahçeni ihmal etme bol ruşet koy:/)