10 Ocak 2011 Pazartesi

8-9-Ocak-2011 den kalan görüntüler..

Bu hafta sonu gene yazdan kalma günlerden biriydi.. Hava günlük güneşlik ve sıcaklık 10-12 derecelerde..Körüğü yaktım ve bir iki arıyı kurcaladım..

İki hafta önce uygulamasını yaptığım oksalik asit mücadelesinde geçen hafta dökülen varroları görüntülemiş ve çekmeceleri temizleyip yerlerine koymuşdum. Bu hafta baktım gene bayağı dökülen varroa vardı. Bu oksalik asit etkisi bayağı uzun bir süre devam ediyor anlaşılan. Ayrıca bir ortopedi ameliyatı da yapmışlar baksanıza fazla gelen bir bacak parçasını da aşağı atmışlar:)

Arıların uçuşunu sadece seyretmedik kayıtta ettimki soğuk bölgelerdeki arkadaşlar özlem gidersinler..



arı uçuşu
Yükleyen mturunc. - Komik hayvan videolarını izleyin.
İki haftadır asıl işim bahçeyi düzenlemek.. Çim alanın etrafındaki çiçeklikleri kaldırıyorum. Oralarıda çimlendiriyorum. Böyle çiçekli alanlar fazlaca çapalama gerektirdiğinden beni fazlasıyla yoruyordu ve yetişemiyordum. Bu şekildeki düzenlemelerle yazın bahçe bakımına ayırdığım süreyi minumuma indirmek istiyorum.

Yazın çocuklarına kedi v.s alıp kışın İstanbula dönerken terk eden yazlıkçıların hayvanlarına bakmakda vijdani görevimiz:/( Yazın bahçede göremediğim kedi ve köpekler öyle açlarki arabamı uzakdan gören başlıyor koşmaya..Her hafta onlara bir paket makarna haşlıyorum ve üç dört kaba bölüp veriyorum (kavga etmesinler diye). Resimdeki inek bizim geçen sene bahçeyi sahiplenen kedi.. Yavruları bu sene ortalarda yok/(..

5 yorum:

DidimGuide dedi ki...

muhteşem bey bizde de hayvan sevgisi had safhada. özellikle kırsalda kediler sürekli avlanıyor. yanlız kötü komşularımdan biri olsa gerek bir kaç gündür hiç darp, çizik, ısırık olmayan ölü fareler getiriyorlar kediler. benim görmediklerim de büyük bir olasılıkla kedilerimin yedikleri. Durum böyle olunca 3 günde 8 kedimizi toprağa verdik. Kedi beslediğimizi bile bile (40 tane kadar) halen fare zehiri kullanmalarında ard niyet var diyorum. bu aralar kedilerin yağlı yemeğe ihtiyaçları var ısınmak için. yoksa et namına ne varsa saldırıp zehirlenebiliyorlar. Bir de vitamin verin.

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Muhteşem abi bende çekmeceleri temizleyip yeni varroa düşecekmi görmek istiyorum. Şimdiye kadar devamlı düştü ama bu ne kadar devam edecek gözlemlersek daha süper olacak.
Eskiden şunu yap diyorldı yapıyorduk sonuçları kimse görmüyordu, tel altlıklar gözlem içinde çok iyi oldu.

Evcil hayvanlar için ne desek boş.
Kal sağlıcakla.

Mustafa Yılmaz dedi ki...

abi kolay gelsin yaklaşık yirmibeş kovan yapmaktayım bunları sinek teli taban olacak bakalım ben varovayı nekadar üretmişim. bu paylaşımlar tük arıcısı icin önemi azımsanmayacakadar mühim ve önemli .ben kendi ineboluda ki köyümde sıtandart ilaclarla varovayla mücadele ederdik şidi ise bu tel tabanla varova durumu da belirlenecek .ha abi bide kopan bacakvardı sabini buldunmu.selamlar sayılar.

Unknown dedi ki...

sevgili hemşerim sinek telli kovan derken anlatmak istediğin gerçekten sinek telli ise bence faydalı olacagını zannetmiyorum şöyleki dökülen varraolar ve bazı atık maddeler telde kısa sürede birikinti yapacak ve canlı varraolar tekrar geri arının üstüne çıkma imkanı bulacaktır ama telin göz aralığı 1cm de 3 göz olacak şekilde olursa (benim kovanlar böyle)(bulabilirsen aliminyum bulamazsan çelik olanları tercih et)çok daha faydalı olur
şu mevsim de bile alt kapaklar açık ve hiç problem yaşamadım
video ve resimleri bloğumda paylaşacağım oradan izleyebilirsin

muhteşem turunç dedi ki...

Didim Guide kardeşim (isminize ulaşamadım)baharda ve yazın bu kedi ve köpekler bana çok yüz vermezler zira karınlarını rahatca doyuruyolar kışında elime bakıyorlar:)kötü komşu konusuna gelince onlara diyecek bir şey yok:/(

Evet Ali abi bu sene varroa konusunda ayaklarımız yere basıyor. Uygulamalarımız etkilimi değilmi değerlendirebiliyoruz.
Evcil hayvanlar için ne desek boş da ne demek makarnanın paketi 65 kuruş haftada bir yapsan nolurki...Ayrıca allah yardımcıları olsun allah onları önce alıp besleyip hevesleri geçince sokaga atanları ıslah etsin desen olmazmı.

Mustafa abi haklısın bu tel altlıklar iyi oldu gerçekden. Abi o bacak çöpe gitti protez takılmış yerine:)

Abdullah bey anladığım kadarıyla siz bizi yeni takip etmeye başladınız. Bu tel altlıklar geçen seneden beri konuşuluyor. Aliminyum olanların asitlere dayanıksız olacağı, 3mm çapındaki tellerin arılar taşınırken kafaları sokan arıların sıkışıp öldükleri o nedenle göz genişliği 2,8 mm olan çelik tel hatta mümkünse (pahalılık nedeniyle) paslanmaz çelik tel kullanılmasının uygun olacağı konuşuldu ve bu problemler aşıldı. Sağlıcakla kalın..