23 Kasım 2010 Salı

Bayram çalışmalarından kalanlar..

Dokuz günlük tatil boyunca hava yazdan kalmaydı.



Arılarda bu güzel havada iyi çalıştılar.. Bol bol polen taşıdılar.



Bende iyi çalışdım arılık boydan boya çapa makinasıyla kazılıp tesviye edildi. Nasılsa bir şey ekemiyorum hiç değilse bakımı kolay olsun istedim. Çim biçme makınasının sepetini takmadan biçerek temizlik işi bundan sonra bir saatte bitirilecek..


evveli seneler dadanıp sonra aç kalınca benim oraları terk eden köstebek geri döndü. Ama unuttuğu bir şey vardıki bu süreçde bende bu konuda ciddi bilgi birikimi oluşmuştu. İnek deliğin ağzının açık kalmasına uzun süre dayanamıyor:)



Toprağı getirmesiyle tüfeğin tetiğine bastım sonuç:/( bu


Kızın kediside av kedisi oldu:/) ben vuruyorum o alıp götürüyo..:/( ehh napalım bize yarayacak bi şey olursa getirir elbet..





Benim evin terasında da durumlar iyi. Orada iki adet arım var.



İneğin numarası da kafasında..



Bahçedeki zayıf arılarımdan ikisini birleştirdim. Bunlardan biri dört çıta arılı ve anası mefta oldu:/( bunu yerinde bırakdım.


Hemen üzerine gazete serdim sıkılmasınlar okusunlar diye:)


Daha sonra ise geçen seneki bölmelerimden biri ki bunlarda beş çıta civarındalar hemen boş bir kata alınıp gazetenin üzerine oturttum.


Haa unutmadan anayı da kafese aldım. Bu mevsimde böyle ana bulunmaz değerli. Nolur nolmaz dedik tedbirli olmakda fayda var.


İki gün sonra baktım aynı gazeyeti okumakdan sıkılmışlar ve parçalayıp birleşmişler.


Ana gene kafesde kalmak kaydıyla arılar yanyana kondu.


Bir gün daha ana kafesde kaldı ve arıların birleştiğinden iyice emin oldum ve anayı saldım.

Kasım ayının ortasında iki katlı karniol cinsi arılarımın kontrolunden bir bölüm görüntüyüde paylaşmak istedim buyrun izleyin.



2 yorum:

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Muhteşem abi o köstebek daha önce ben oralara geldigim için oraları terk etmişti. Baktıki ben memleketteyim bahçeye dalmış gene. Sen böyle durumlarda beni haberdar et, ben olmasam bile iyi eğitimli avcı gönderirim sana.
Sen şu filime bir bak::))

http://www.dailymotion.com/video/xfpmdz_furkanemreturk_sport

Av nasıl yapılır bir kaç gün sonra görürsün beyaw::))

TUNCAY HADİSE dedi ki...

Muhteşem Abi,
Senin çiftliğe doğal çim biçme makinesi getirmeni tavsiye ederim.Hem sen yorulmazsın hemde sizin çimenler süt olarak geri döner.
Sağlıcakla kal.