30 Nisan 2010 Cuma

Balkon boş kalmıyor, bal elde kalıyor:)

Evveli hafta bizim safı tekrar bölmek zorunda kalmış idim. Sonra bunu alıp balkona getirmişdim.

Taşıma sırasında aşağıda görüldüğü gibi örtü bezi üzerinde havalandırma deliği bıraktım. Buraya sinek teli zımbaladım.



Geçen sene tüh şöyle yapaydım tüh böyle yapaydım derken zaman kaçmış ve son pişmanlıklar fayda etmemişdi. Bu nedenle bu sene yaşanabilecek tüm olumsuzluklara karşı tedbir alıyorum. Zaten arıcılıkda kaçan fırsat bir sezon sonra düzeltilebiliyor.

Dedim ya tüm olumsuzluklara karşı tedbirliyim diye balkonda birde gebze imalatı kutu var. Bu sürpriz, sonucu ilerde bizimki paylaşır ben sadece açlık başlamış besleme yaptım:=) Nasrettin hocanın göle maya çalması gibi bir işlem bu, hani işte umut dünyası, ya tutarsa dedik ve uyguladık bakalım ne olacak.

Zaten bu sene kendimizi geçmemiz lazım. Diyeceksiniz o nasıl olacak işte geçen seneki bizi geçmemiz şart.




Geçen sene zaten doğru dürüst bir bal çıkaramadık. Fakat oda elimizde kaldı. Eşden dosttan bal isteyenler oldu bende 1 teneke balı getirdim ve bal eritme kazanımızda 45 derecede erittim.Hala 2,5 teneke bal depoda duruyor.



Aletimiz daha önce Ali Şekerli abimiz tarafından yapımı anlatılmış olan bir alettir. Bendeki 42 derece ile 49 derece arasında çalışmakda.



Yaklaşık 4 gün kadar eritme kazanında balı erittikden kavanozlara doldurdum. Eşe dosta dağıtılacak dedim ya evde biriken kavanozlar makinada yıkandıkdan sonra kullanıldı.







3 yorum:

İlhami Uyar dedi ki...

Sayın hocam kolay gelsin,çalışmalar son hızla gidiyor,başarı ve kolaylık dileklerimle.

ERZİNCANLI ARICI VECDİ dedi ki...

Muhteşem abi ısıtma kabın güzelmiş,Kavonozda eksiğin yok.Saglıcakla kalın.

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Görende bir kaç ton balı var sanacak::))
Daha ben 2007 deki kestane balını yeni bitirmek üzereyim::(((

Muhteşem abi senin maya bir tutarsa arıcılıkta inkilap olacak:::)))
Kal sağlıcakla.