28 Şubat 2010 Pazar

Bu hafta Temel in misali olduk.....

Bu hafta hava güzel, ben dururmuyum doğru arılıkda aldım soluğu.. İlk olarak kıymetli kızlardan başladım kontrole. Benim geçen sene ürettiğim f1 melezi. Ojeli ojeli de ne güzel dolanırmış maşallah.



Temelin hikayesini burada anlatmak ne mümkün. Ama bizim yerli arıları kontrol edelim derken açtığımız 3 kovan, yediğimiz iğnenin haddi hesabı yok durumlarına geldik. Aşağıdaki resimde alyansın elde ve parmakda şişlik sonucu parmağı nasıl boğduğu görülmekde. Hemen çıkarılmazsa yüzüğü parmakdan keserek çıkarmak zorunda kalabilirsiniz. Aksi halde parmakda gangren oluşması kaçınılmaz olur.. (bu arada çaktırmadan ilk yardım dersi de böyle verilir)
İşte onlardan biri ve saldırı anı aşağıdaki filmde görülüyor. İnekler elimi yaklaştırınca hücuuuum der gibi saldırıyorlar. Amaaa bu sene itina ile icaplarına bakılacak.
Unuttum söylemeyi daha sonra eldiven takmak zorunda kaldım ve genede elim bu hale geldi. Bizimki de kaşdan gözden sokulmuş. Acemilik işte:)) Bak aşağıdaki filme saf karniol arısı böyle işte. Ne hoplayan ne zıplayan var. İki hafta kadar gidemeyeceğim arıların yanına. Bu yaştan sonra kursa başlayacaz allah sonumuzu hayır etsin:) Ama içimizi rahatlattık pazar günü tüm arılarım elden geçti üç tanesi açlık sınırında çıkdı ve hemen müdehale yapıldı. Çok şükür sönen kovanımız ve anasız kovanımız şimdilik yok. bu sene anladımki hastalık mastalık hikaye. Arıyı sonbahardan kışa güçlü sokarsanız kafanız rahat demektir. Açlık sınırındaki arılarımın üçüde zayıf kolonilerim. Güçlü kolonilerimin hem bal stokları iyi hemde nüfüsları. Aşağıdaki filmde saf karniol arıyı izliyorsunuz kışa nasıl girdiyse öyle çıkdı. Nufus gerilemesi söz konusu değil. Kışın hiç besleme yapılmadı.

2 yorum:

ERZİNCANLI ARICI VECDİ dedi ki...

Muhteşem abi,ilk yardım dersi verecen diye ellerinden çok igne vurmuşlar.Arılar büyüklerin ellerinden,küçüklerin gözlerinden vururmuş.Saglıcakla kalın.

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Muhteşem abi geçmiş olsun derken içimdede kıkır gülüyorum::))
Balkondaki karniyol fakiri sandın galiba kış boyu oynadıklarınla onlar farklıymış dimi::))

Muhteşem abi güçlü kovanları herkes istiyor fakat bir yerde yanlış yapılıyor yada güçlü koloniler masraflı diye son baharda bölünüyor, bununla alakalı tersten bakan bir yazı yazacagım, şu an yazı kafamda hazır fakat herkesin anlayacağı örnekler vermek lazım.

Bir başka konu ise bizim şablonumuz oluştu, kış boyunca bir şey vermeden bahara çıktık, darısı şablonsuz amelelik yapanlara olsun.

Birde Vecdi abinin yorumunda sanki ikimizede satatşma var gibi. Yoksa benmi yanlış alıyorum.
Kalın sağlıcakla.