23 Eylül 2009 Çarşamba

Arılarda kışa hazırlık çalışmaları....



video


Arıların kışa girilirken sıkıştırılması ve soğuğa karşı korumaya alınması işlemi bu güne kadar defalarca işlenmişdi.Ama ben kışa yavaş yavaş girmekte olduğumuz bu günlerde tekrar üzerinde konuşulması gereğine inandığımdan bu hafta konuyla ilgili bir film hazırladım. Bu uygulama olanakların en az düzeyde olduğu arıcı arkadaşlarımızın dahi rahatlıkla uygulayabilecekleri bir yöntemdir. Ben arıcılık konusundaki bilgi düzeyimi filmler sayesinde oldukca geliştirmiş biri olarak uygulama filmlerinin özellikle bu işe yeni başlayan arkadaşlarımız için iyi olacağı düşüncesindeyim.


Bayram tatilinde karakovanda sıkıştırma uygulaması da yaptım. Bunun için poliüretan levhalardan kovanın içine uygun bir bölme tahtası hazırladım. Buna ahşaptan tutacak da yaptım..


Karakovanın içine yerleştirdim. Üstte ve yanlardaki boşlukları sünger parçaları ile doldurdum. Bence ısınmaları için gerekli alanı sınırlamak amacıyla iyi oldu..
Ali Türk bu karakovanı her gördüğünde abi bunu paçavrayla sıkıştır deyip dururdu bakalım buna kusur bulabilecekmi:)))


8 yorum:

kadıoğlu dedi ki...

hocam hadi geçmiş olsun gördüğüm kadarı ile sıkıştırmayıda yaptın hayırlısı ile sezonu kapattın sayılır allah inşallah kayıpsız bahara çıkmayı nasip eder.kara kovana sıra gelince hiç sıkıştırmaya gerek yok bence geçen sene benim karakovana hiç bir şey yapmadan bahara çıktı üstelikte hacım olarak çok dahada büyük olduğu haldekovanın vede arı mevcuduı da çok az idi.

Mehmet Yüksel dedi ki...

Muhteşem abi ellerine sağlık,kütük kovana özenmiyorum değil hani bende bir tane kütük
kovan yapsammı ne,nasıl olsa kışın bol zamanımız olacak.

MUHTEŞEM TURUNÇ dedi ki...

Asım abi malum arının ısıtmak zorunda kalacağı alan ne kadar küçük ve arının işgal ettiği kadar olursa o kadar iyi olur. seninkiler geçen sene kulaklarını acayip çınlatmıştır :D

Mehmet abi kışa bize oyuncak lazım bence yap derim. Hatta hızlı davranıp havalar iyice soğumadan bölme kolonilerden birinide silkelersen ohh değme keyfine o zaman ;D

ERZİNCANLI ARICI VECDİ dedi ki...

Muhteşem abi,video çekimin çok güzel.Arı kayıplarının bir kısmı da kovan iç hacminin daraltılmamasından kaynaklanmaktadır.Eline saglık.Saglıcakla kalın.

MUHTEŞEM TURUNÇ dedi ki...

Vecdi abi gerçekten arı kayıplarının bencede çoğu sıkıştırılmaması ve açlıkdan kaynaklanıyor.

ALİ TÜRK dedi ki...

Abi sıkıştırma konusu çok önmli, 10 çıta arının neresini sıkıştıracaksın. Fakat 10 çıtalık alanda 3 çıta arı varsa buna kesin sıkıştırma uygulanmalı, maden kovana kıyıp birleştirme yapılmıyorsa sıkıştırma yapılmalı. Fakat bu ders verenler falan illede sıkıştırma yada bölme tahtası der başka bir şey demezler. Geçen gün ilçe tarımdan gelenle bunu tartıştık dedimki bak kovanaı sıkıştırayım aynen bildiğimiz sıkıştırmayı yaptım diyorki gene bölme tahtası, içimden git işine dedim. Bazı şeyleri bazılarına anlatmak çok zor. Çuvallı sıkıştırma sisteminde ben üç yıldır kovan södürmedim. Gerisini arıcılara bırakmak en iyisi.Bölme tahtası mutlaka etrafından sıcak havayı kaçırıyor. Çuval her tarafa conta gibi oturmakta.

Bu arada kara kovan sıkıştırması bence iyi olmamış, çuval basıp alttan iki çıta sokarakta yemlige yol açabilirdin.

Muhteşem bey bu arada genel durumunu iyi görüyorum, ama notuyun miktarı bende kalsın havalara girmeyesin.

MUHTEŞEM TURUNÇ dedi ki...

Ali abi haklısın sıkıştırma konusunda cuvalla yaptığımız yöntem hakikaten ıyı bırde anlatamazsın bızım mıllete bak sen bıle karakovana ıllede cuval bas dıye tutturuyon:))

ÇAY'LI dedi ki...

bilgileri bizlerle paylaşımınız icin cok teşekkür