23 Kasım 2008 Pazar

Canlı arıyı alttan görüntüleyebilmek:))

Bu gün evde olunca balkondaki kütük kutuyu gündüz gözüyle gözlemleme olanağı doğdu. Bilindiği gibi bizimkiler kanarya gibi beslemeye alındılar. Üstleride görüldüğü gibi naylon poşetle kapatıldıki yağmurdan felan etkilenme olmasın. Bilindiği gibi birileri kütüğü yağmurda bıraktı boyada yokmuş kütükte ne denir hayvanların kaderi böyleymiş. Ayrıca lastik ile altındaki ahşap kutuyada sabitlendi. Böylece fırtına vs etkileyemeyecek.



Arıların üst kısmına asetat kaplanmıştı. Bunun ne olduğunu bilmeyenler için gömleklerin konduğu poşetler de asetatdır desem anlaşılacak zira hayatımızın pek çok zamanında karşılaştığımız bir malzeme bu.Altındaki bölümü cam kadar net gösterir. Bakın benim arılar bu malzeme sayesinde ne pozlar veriyorlar bana. Hiç canlı bir arıyı alttan ve bu kadar yakından görmüşmüydünüz.



Aşağıda şerbetliğin ağız kısmında sırasını bekleyenleri görüyorsunuz.

Kütükde dört çıtaya arı basıyor durumlar iyi. Şerbetliğin ağzıda kürdanla kapatılınca daha önceki ilk yardım uygulamalarına artık ihtiyaç kalmadı anlayacağınız işsiz kaldık. Artık kanatsız arı görmüyorum üzerlerinde varroa görürmüyüm diye özellikle yakından bayağı çok görüntü aldım onuda göremedim. Bu perşembe dört hafta olacak ilaçları koyalı ve işlem tamam olduğu için günü gelince alacağım.

1 yorum:

bilgin dedi ki...

Alttan hiç görmemiştim:))