21 Şubat 2008 Perşembe

ANA ARI ÜRETİM FİLMİ

Arkadaşlar bu akşam ana arı üretimi ile ilgili bir film izledim. Bu filmi izlerken yabancı dil bilmenize gerek yok her şey anlaşılıyor. Daha önce ustalarımızın yazdığı ana arı üretim töntemleri yazılarının üzerine bu kaymaklı revani gibi olacak bence mutlaka izleyin derim.
http://www.iwf.de/iwf/do/mkat/details.aspx?GUID=444C47554944001AEB9A3F65AA31002287A1920301030061F44C863103000000&Action=Schnell&SearchStr=queen
Bu adresi tıklayın bence her şey tamam.

7 yorum:

vercenikbal-Çamlıhemşin-Rize dedi ki...

Selam yardımlarınız için çok teşekkür ederim ama video açılmıyo nasıl izleyeceğiz?

Ali Türk dedi ki...

Filimle olmuyor sayın doktorum.Benim ve diğerlerinin ufkunu açan filim o alman kadın teknisyendir ve filim yaklaşık 15 yıllık.Belki 20 sefer izledim o filmi ve sitemin sağ tarafında ilk link oydu bir yıldır.Ama dilde lazım oradaki alley metodunda larvamı diyor yumurtamı diyor anlamadığım için alley metodu beni mafetti.Üç sefer denememe rağmen başarılı olamadım,sen o zamanları bilmezsin beni yıkmıştı.Daha sonra larva tranferine geçiş yapmıştım.Alley metodunda orada kadın yumurta gösteriyor,yumurtayı anaarı üreteceginiz kovana verirseniz arılar taşıyıp başka yere alıyorlar.Alley metodundada kesilen petegin içinde günlük larva olmalı.Ama filim harika.Herkesin izlemesi lazım.Demek kolay ha Muhteşem abi yazın pazara bir çık bakalım::))

MUHTEŞEM TURUNÇ dedi ki...

Öncelikli olarak Salih Arıcı beyden özür dilerim.Yorumunuzu yayınlayı tıkladım silinmiş. Ayrıca keşke gelseydim o gün kursa asıl ben sizinle tanışma onuruna erişirdim. Ama sağlık olsun bir başka zamana diyelim.
"Vercenikli Bal" rumuzlu arkadaşımız film açılmıyor diyor sayfayı ben linki tıklayınca açılıyor. Sayfada sağda media player low yazan butonu tıklayın açılacaktır.
Gelelim Ali abi sana..Ustamsın, sen zorlanmışsan çırak hiç yapamaz haklısın. Ayrıca ben kolay demedim. Burada benim hoşuma giden larvanın alınış ve bırakılış sahnesi çok güzel görünüyor. Ben arıcılık konusundaki bilgimi senin ve diğer üstadların filmlerini izleyerek bu güne getirdim. Film izleyerek öğrenmek bir başka oluyor. Ya nerden aklıma geldiyse birden boynuz kulağı geçer diye bir atasözü geldi aklıma ama bilesinki boynuz kulağı geçerde ona olan minnet borcunu ve onun sayesinda geldiği yeri hiç unutmaz. Vefa bizim için İstanbulda bir semt değildir. Ustalarımıza bize yaptıklarından dolayı vefa borcumuzu hiç unutmayız. Son olarak pazara çıkarsak ustamıza asla rakip olup aynı ürünü tezgaha koymayız.

Ali Türk dedi ki...

Muhteşem abi pazarda mal satmıyoruz,evde yapılan hesabın pazarda tutmaması.Birde bu işi bilen birilerinin olmaması.İlk o filmi ben bulup yayınladım.Siteye yükledim linki çok uzun oldugu için siteyi ikiye böldü kaldırmak zorunda kaldım.Daha sonra onun formülünü Emin Adalı buldu sitesinde yayınladı bende ondan kopyalayıp siteye ekledim.Şimdi kim anaarı üretecekse sıkıntı kalmadı,bir sürü destek alacağı kişi şu an mevcut.Sende pazara çıkarken haber ver hesaplara birlikte göz atarız.Çarşıda açık vermezsin.Ayrıca istedigin ürünü pazara çıkara bilirsin,hayat rekabetten ibaret,bunu her geçen gün daha iyi ortaya koymaya başladı.Herkesin yoğurt yiyişi nasıl farklıysa ürettiği malda farklıdır.

ariciahmet dedi ki...

Hocam iyi günler
yabancı dile luzum yok diyorsunda tıklamadığım yer kalmadı önüme sade yazı çıktı verdiğin adreste arının kanadını bile bulamadım.

MUHTEŞEM TURUNÇ dedi ki...

Ahmet bey galiba bir yer kalmış tıklamadığın onuda resimli olarak haber yaptım gene açamazsan haber ver.

ariciahmet dedi ki...

Hocam sağol sağ tarafa hiç bakmadim.
Bak rizeli bir hemşerimde aynen bengibi baştan bulamadı Hanı derler lazun kafası 12 ye kadar çalışır acab doğrumu diye bazen düşünüyorum ama bakıyom kafası çalışan rizelilerde var canum.