27 Nisan 2021 Salı

23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı kutlu olsun

23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı tatili nedeniyle üç gün bahçemdeydim.
İlk gün arılar elden geçtiler. Yavru durumları maksimumda:)


Erkek gözlerine bile yumurta atılmış



katlı kışlattığım kolonilerin katları ayrıntılı şekilde incelendi


Bozuk kararmış petekler ayıklandı


yavrulu çıtaların sayıları not edildi


Bayağı bir sayıda bozuk kararmış çıta yerine ham petekler girildi.
Bunlar güvelere yem olmadan eritildi


süzülen mum yuvarlak plastik bir kapta donmaya bırakıldı


ertesi gün kalıptan çıkarılmış hali de bu

 
Bir kaç senedir biriktirdiğim erimiş mumları bir kap içinde ve güve girip yumurtlamasın diye sinek teliile korumalı olarak saklıyorum.

 
A.B.D. den arıcı dostumuz Linda' nın tarifine göre (http://beekeeperlinda.blogspot.com/2021/03/time-to-bait-hives-with-swarm-lure.html) hazırladığım oğul çekme kokusunu da bir kaç tane tuzağa sürdüm. Malum bu kısıtlama döneminde arılığıma gidemeyeceğimi düşünerek elden gelen tüm teddbirlerimi alıyorum.

 
Binaya güvenlik kamerası kurdum. 2 megapixel lik kameram 50 metreden beni ve arılarımı görüntüleyebiliyor. Bütün merakım oğul çıkacak olursa bunu görebilecekmiyim:))


Buda boş şerbetlikte kışlamaya girmiş biri:)


üç kişiler bakalım görebilirsek kim olduklarını resimleriz.

 
Bahçemde ilk kez rastladığım bir tür mantar. Çokta güzel ama kesin zehirlidir.:((

Bazıları sosyal mecralarda bu senenin feriklerini hozroz diye millete yutturmaya çalışıyor ama horuz böyle olacak:))




 

2 yorum:

muhteşem turunç dedi ki...

Hocam aleyküm selam

tersten başlayarak gideyim mantar bilgisi için teşekkürler.
İP kamera konusunda son tecrübelerime göre Greentech markası ucuz ve güvenli. Kameranın pixeli arttıkça fiyat artıyor bu kötü tarafı:)) ancak bu kameranın güzel tarafı şu alarm ayarlarını kuruyorsunuz gördüğü alanda (ki alanın sınırlarını da seçebiliyorsunuz) hareket algıladığı anda size fotoğrafını çekip mail ile yolluyor. Şimdi hırsız geldi napıyor klasik güvenlik kameralarında kayıt cihazını ve kamerayı alıp gidiyor sonuç elde delil olarak var sıfır. Bunun en önemli özelliği bu. İnternette en ucuzu 190 tl bebek kamerası diye geçiyor. Canım sıkıldıkça seyrederim derseniz 5 GB hadi maksimum 10 GB internet alın bütün masrafınız bu 24 saat sizin için izler hareketleri de size bildirir.

İki katlı kışlattığım kolonilerimde mantığım şu; sonbaharda 7,8,9 ve 10 çıta ve daha fazla olan arıların arılı çıtalarını üst kata kabarmış boş yada ballı çıtaları alt kata alıp musluğu daraltıyorum öyle kışlıyorum.Tek katlı kışlamayı sadece 4,5,6 çıtalı kolonilerime uyguluyorum. 5-6 senedir uyguladığım bu yöntem benim bölgemde çok iyi sonuç veriyor. Isı ve nem farkı başka bölgelerde farklı sonuçlar doğurabilir. Benim bu konudaki ilham kaynağım şu ki bitkileri örneğin zeytin ağacını küçük bir saksıda tutun büyümüyor ama ölmüyorda adı "bosai" oluyor:)) keza balıklar küçük akvaryumlarda da ortama uygun şekilde gelişmiyor küçük kalıyorlar. Arılarda da bunu tersini uyguluyorum tek katlı kışlatmaktansa arıyı bulunduğu yeri ısıtabilsin diye (malum sıcaklaık üst katta toplanır) üst kata alıyorum iki katlı kışlatıyorum. Bölgemdeki gözlemim arı diğer arıcılara göre erken gelişiyor.

Hocam sağlıcakla kalın.

Unknown dedi ki...

Muhtesem abim. Güzel bir tespit bence.