18 Şubat 2021 Perşembe

İP kameranın reset tuşu kırılırsa ?

 Bahçemde kullanmak için bir İP kamera aldım. Aramız önceleri çok iyi idi. Görüntü kalitesi çok iyi olmasa da bahçemi internet  üzerinden bağlanıp görebiliyordum. Bahçede bir hareket görürse bana resimli mail bile atıyordu. Düşünün evime girecek hatta bu kamerayı çalacak olan hırsızın yakalanmaması neredeyse mümkün değil. Çünkü önündeki hareketi anında resimleyip bana mail atıyor. 

Çocuk tarafımız hala canlı duruyor ya cihazı tanıdıkça kurcalayıp durdum tabi bu esnada da reset atmak gerekti. Bu reset atmalardan sonuncusunda ise delikten soktuğum teli biraz fazla bastırınca içerideki tuş kırıldı:( sonrasında da kullanamaz oldum.


üstteki kapağı açmak için iki vida koymuşlar ancak buraya girecek incelikte ve uzunlukta tornavida bulamadım. Epey bir bekledikten sonra kapağı keserek açtım.


kırılan parça aşağıdaki düğme. Sanki kolay kırılsın diye ufacık plastik çıkıntılarla tutturmuşlar:)) tabi aletin bozulup yeniden alınması yada başka bir deyişle satılması lazım ya:))


Ama bizden kurtuluş yok hemen bir parça tel aldım


aşağıda gördüğünüz düğmenin uçlarının lehimli olduğu kırık noktalara 10 saniye süreyle teli temas ettirdim. Sonra resetlendiğini gösteren mutlu son anlamındaki ses geldi:))
Hasarlı kamera artık çalışmaya başladı.


Bu konuyu neden yazdım derseniz internette "İP kameranın reset tuşu kırılırsa ?" diye arattım ama bir paylaşıma rastlamadım. Belki birilerine yardımı olur.









2 yorum:

MİNİK ARICI dedi ki...

Sayın Muhteşem Abim
Selamun aleyküm
Hani sizin sayfanın başında yazıyor ya "Doktor'un iyisi burda" diye.
işte biz bu sözü canıgönülden kabul edenlerdeniz.
Her şeyin gönlünüzce olması dileklerimle...
Selam, saygı ve muhabbetle...

MUHTEŞEM TURUNÇ dedi ki...

Muhittin hocam Aleyküm Selam

Bu güzel sözleriniz ne iyi dostlarım olmuş dedirtiyor bana sağlıkla kalın.