15 Eylül 2019 Pazar

Kudret narı.

Kudret narı hakkında bir sürü rivayet var ama en önemlisi eskiden (Osmanlı dönemi) savaş yaralarında kullanılırmış. Yara iyileşmesinde üzerine yokmuş :))
Hanımın eniştesi balkonunda saksıda her sene yetiştirir bu meyveyi yada sebzeyi.
Banada çekirdeğini verirdi ama olmadı bir türlü yetiştiremedim. Bu sene baktıki beceriksizlik paçamızdan akıyor, fide verdi:))
Aşağıdaki meyve dalında sararıp yarılıyor. İçindeki çekirdeklerini atıyorsunuz (çekirdekleri zehirli imiş)


Kalan kısmı ince ince doğranıp bir adeti 300-400 cc bala konuyor. 
İnternetteki bilgiler derki 3 ay beklemeliymiş.
Ben bu karışımı çok sevdiğim bir arkadaşıma verdim. Yıllardır midesinden şikayetçi.
Denesin bakalım birşey olmazsa bende deneyeceğim:)) tabi şaka bir yana bu bal kudret narı karışımı pek çok kez denenmiş bir gıda maddesi. İyi gelmiş yada gelmemiş bir sürü tecrübe dolaşıyor ortalıkta ancak zararı yok. Besleyici en azından bal var içinde:))
Ben hekim olmam sebebiyle kanıta dayalı olmayan (üniversitelerde çalışılmış ve bilimsel  olarak denenmiş doğruluğu tartışılmaz tıbbi dergilerde yayınlanmış dünya sağlık örgütünce onay alınmış şeklinde olmayan) hiç bir bilgiyi, yöntemi burada doktor olarak paylaşmıyorum. Bu anlattıklarım sadece bir arıcı olarak bal ve kudret narı karışımı iyi bir besindir, gıda maddesidir.  İyi beslenen kişide kendini mutlu hisseder kabilinden. Hani varya bu ara sonu ...terapi ile bitenler işte o türden değil. Alternatif tıp felan gibi geyikler hiç değil. 


Aceminin şansı dedikleri işte bir sürü meyve var üzerinde bakalım seneye de yaparız.



Bu alttaki baboşu da arkadaşıma hazırlayacağım.


İncirleri iki üç haftadır kimseye çaktırmadan yiyorum.
Neme lazım milletin beni özleyeceği tutar.


Kışlık taze soğanlarımı da ekmeye başladım.
Kıvırcık fidelerimi de sipariş ettim bakalım gelirlerse onları da ekeriz.


Budanmış kurumuş dalları tutuşturmalık odun olarak çuvallara doldurmaya başladık.
Doğalgaz her ne kadar kapımın önüne geldiysede beni bozar:(( ben kuzinemi yakmalıyım arkadaş.


Piliçler büyümeye başladı İlk öteni kesip derin dondurucuya atacağımı anladılar galiba ki yeni horozlarda henüz ses yok:))


Sağda solda erimiş mumlarımı attım kazana hepsini bir araya getirdim
Eski kaşar gibi oldu:))


Bu sene arılarımda tat yok. Kuraklık, benim hatam ve hastalık gibi bir sürü sebep bir araya gelince yazacak bir şey de olmuyor.

3 yorum:

bilgifakiri dedi ki...

merhaba,doktorun iyisi!
her konuda istifade etmek için sizi takip ediyorum;
tavuklar hakkında sorum olacak;
kuluçka makinesi merağı sardı bizi arkadaşlarla beraber ve yaptık;
civciv de çıkarttık fakat horoz oranı bayağı yüksek;
öğrenmek istiyorum civcivlerinizde oran nedir ve horozunuz genç mi yaşlı mı bir de yumurtlayan tavuklarınız kaç tane;
selamlar hayırlı günler;
yaşar.

muhteşem turunç dedi ki...


Kudret narı. üzerinde Merhaba Bilgifakiri Yaşar bey, Aslında hepimiz bilgifakiriyiz ki hayattayız..Aksi durum bence yaşamla bağdaşmaz sanırım. Benim "doktorun iyisi" sözü yıllar öncesi Ankarada bir doktor arkadaşımın semt pazarı içindeki sağlık ocağının kapısına çıkıp pazar esnafı gibi bağırıp onları güldürmesine dayanıyor. Yoksa asla doktorun iyisi olma gibi bir iddia içinde olmak değil. Benim şu anki civcivler üç yumurtada yatan gurk tavuğu boşa yatırmamak amaçlı idi vede başarılı oldu. Bu civcivler pazardan alındı o nedenle horoz oranı yüksek sanırım ki şu anda bir tane emin olabildiğim tavuk var. Diğerleri muhtemelen horoz ancak biraz daha büyüsünler bakalım. Daha önce kuluçka makinası deneyimim benimde oldu ancak el yapımı makina randımanlı olmadı sonuçta kiralık kuluçka makinası kullanan bir arkadaşı bulup ona yumurta götürmüştüm. O yumurtalarda da döllülük oranı düşük çıkmıştı ve orada edindiğim bilgi kümeste iki horoz olması halinde birbirlerini engelledikleri idi. Yumurtalarda erkek yada dişi olma olasılığı %50 diye biliyorum. Bu konuya hali hazırdaki bilgilerle müdehale edilemiyor.

bilgifakiri dedi ki...

tekrar merhaba,
size teşekkür ederim;
vakit harcadınız cevap verdiniz;
arıların yanında tavukla da uğraşıyorum,kendim yaptığım kuluçka makinesiyle bir kaç senedir civciv çıkartmaktayım;
normalde horoz oranı dediğinizden çok yüksek,arkadaşların tespiti de bu yönde,yalnız:
bu sene bende horoz oranı düşük nedenini şuna bağlıyorum:horozlarım yaşlı!
size çok teşekkür ediyorum,hayırlı bereketli sağlıklı ömüler diliyorum.
yaşar.