15 Nisan 2019 Pazartesi

Kanola açmış bahar geldi..

Üç hafta gidemedim.
Benim oralara bahar tam gelmiş. Kanolalar açmış, karşımdaki tarlalar yeşil ve sarı.
Manzara doyumsuz.


Arılıktaki otlar diz boyu olmuşlar 


Bunların önü üç haftada bu hal gelmiş


tabiki hemen biçildiler.


İşte özlemle beklenen an körük yakıldı.


ilk depo kovanım açıldı manzara bu Allahtan gene az zararla atlatıldı.
Şerbetlikler alındı yerine boşçıtalar girildi. Haftaya bölerim bu ineği.


Budanan ağaç dalının kırdığı köpük ruşetin üzerine strafor kapak tahtası yapmıştım dansite düşük olunca yemişlerde yemişler:))


Bu kolonide ne olmuş bilen yok görünen oki yağmalanmış ve arı kalmamış.
Ana arı etrafındaki bu kadar arıyla tırmalıyordu:((


Beş tane işçiyle ana arı kafese alındı.


Görüldüğü üzere arılı ve yavrulu bir çıta verildi. Haftaya kadar ana arı kafeste kalsın alışsınlar salarım.


Diğer kolonilerde de şerbetliklerin altına dalaklar indirmiş. Şerbetlikler alındı yerlerine ham çıtalar girildi.


Buda arıcının çıta girmekte geç kaldığı bir koloni bakın neler olmuş


dalaklara yumurta bile atılmış hemen gerekenler yapıldı.



Bu koloniler bu hafta verilecekti. Alacak olan arkadaş cenazesi dolayısıyla gelemedi bu çarşamba gelecekmiş hayırlısı bakalım.


Unutmadan tarihe not düşelim numara taktığım analar sapasağlam yaşıyorlar. Anlayacağınız yerli üretim apipoint numaralar bence kendini ispatladı. Bu arada daha önce başıma geldiği için önlem amaçlı açıklayayım apipoint ana arı numaralarını üreten arkadaşı tanımam birbirimizi hiç görmedik. Arıcılık gazetesinde ilanını görüp kendisine ulaştım ve numaraları aldım. Anlayacağınız herhangi bir ticari ortaklığımız yok sadece insan olmanın gereği ve arkadaşımızın yaptığı bu yerli üretime katkı sağlama amacıyle bu haberi yapıyorum. İnşallah sürekli olur ve arıcılarımız faydalanır.


2 yorum:

MİNİK ARICI dedi ki...

Sayın Muhteşem Abim
Selamun aleyküm
Körüğü yaktım kelimelerinin okuyunca, 950 Km uzaktan Maşallah Barekallah dedim, içime şöyle bir muhabbet meltemi esti.
Elinize sağlık, arılarınız bütün arıcı dostları mutlu edecek kadar canlı, güçlü ve sevecen...
Mevlam emeklerinizi zayi etmesin.
Her şeyin gönlünüzce olması dileklerimle.
Selam, saygı ve muhabbetle...

muhteşem turunç dedi ki...

Aleyküm Selam hocam

Bu güzel sözleriniz ve dilekleriniz için teşekkürler. Ama yaşlılık bambaşka bir şey işte, yorumunuzu yayınladım beş gün sonra yat ben cevap yazmamışım diyorum:))) sağlıcakla kalın.