31 Ocak 2019 Perşembe

Ben çakılmamış çıta alırım...

Fuardan 100 adet çakılmamış çıta aldım.
En uygunu çakılmamış almak. Neden derseniz istediğim şekilde çakıyorum sonradan sorun yaşamıyorum.  Sorun derken arının başında işin en yoğun olduğu zamanda sorun çıkartır uygun olmayan çıta sizi canınızdan bezdirir. Arıcılık yapmayan biri malzeme üretirse ki ülkemizde bu durum çok yaygındır, çok sorun yaşarsınız.
Başladım kapalı balkonumda çakmaya.

Elektirikli zımba makinam en büyük yardımcım. 30 mm ye kadar çivi atıyor.


İki günde 100 çıtanın 40 nı hallettim:)


En iyisi çıtayı kendinizin çakması dedim ya kırmızı okla gösterilen çivi hayat kurtarır.
Bu çiviyi atmazsanız kovandan çıta çekerken; yan çıta kovanda kalır üst çıta elinize gelir. Saç baş yolduran bir durumdur. Bu nedenle adı geçen çivi mutlaka çakılmalıdır. 


Kuş gözü deliklere mutlaka takılmalıdır.  Aksi durumda tel ahşabı yarar ve gerginlik ortadan kalkar.


Saksıda soğan yetiştirirseniz iki haftada evin güneş alan bir bölümünde bu hale gelir ve yersiniz.
Önceki haftalarda paylaşmıştım bakın ne hale geldi. Yemeğe başladım bile:))


Unutmadan şubat ayında biber tohumlarımı ekeceğim hatırlatırım geç kalmayın mayıs sonu haziran ayı biber yemenin yolu bu.



2 yorum:

Unknown dedi ki...

Usta. Zımba tabancası kullandığımızda kesme olmuyor.bu kuş göz çok fazla işçilik çıkarıyor gibi geliyor bana

muhteşem turunç dedi ki...

Estağfirullah ustalık ne haddimize ama ahşap deliklerde telin gevşememesi için tek yol bu kuş gözleri. Ben 100 çıta için almaya gerek duymadım ama aynı anda 3-4 delik delip aynı zamanda kuş gözü takan aparatlar var piyasada Ali Şekerli diye aratın internette bu arkadaşımız üretiyor yardımcı olur size. Hatta ismimi verin indirim bile yapar.
Sağlıcakla kalın.