12 Haziran 2017 Pazartesi

Ana arı ızgaralarını monte ettim.

Bu hafta öncelikli bölmelerimi kontrol ettim.
Oğula meyilli kolonilerimden böldüklerimden ikisinde memeler henüz çıkmamış


Anasıyla beraber alıp başka yere taşıdığım yani oğul verdirdiğim
koloni tarlacıları olmayınca çift şerbetlikle beslemek zorunda kaldık


Temel peteğini kabartmaya başlamış


Kontrollerde yeni aletimle fotoğraf çekiyorum 



Bu hafta bala çalışacak kolonilere ki toplam yedi tanedirler:((
Bunlara ızgara attım. İşlemi yaparken ballığı alıyorum yerine yan tarafa boş bir kat koyuyorum
Bütün arıları buraya silkeliyorum


Sonra ızgarayı koyup üstüne boş çıtaları diziyorum.
Böylece kalabalık içinde ana arıyı bulacağım diye uğraşmamış oluyorum.
Ayçiçeklerinin açmasına yirmi günden az kaldı bal sağımında zaten yedi kolonim var bunların ballarını da yavrulu çerçevelerde arıya bırakmak istemiyorum.


Geçen hafta Ali hocam sormuştu erkek gözlerini nasıl değerlendiriyorsun diye bu hafta görüntülemeyi akıl edebildim bayılıyor inekler.


Bahçemden dönerken ayçiçeklerini resimledim bence yirmi günden de az var.
Bu sene kanola yoktu ama ayçiçeği acısını çıkaracak gibi.


2 yorum:

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Muhteşem abi bu yıl ayçiçekler çok erkekn açacak diyen sayısı çok fazla. Hatta bazı tanıdıklarım arıyı kestaneye götürdü, kestaneden bir kısmını 15 gün sonra trakyaya aktaracaklar, kestaneye çalışan arılar trakyaya yetişmeyecek dediler. Arıcılıkta ızgara kullanımı rahatlıktır, bal hasadında yavrulu çıta ile uğraşmazsın.
Erkeklere niye yazık ediyorsun vicdansız diyesim geldi :)

Sağlıcakla kal.

muhteşem turunç dedi ki...

sevgili ustam

Ayçiçekleri geçen seneye kıyasla bu sene bencede erken açacaklar.. Arılarının bir kısmını kestanede alıp trakyaya götüren tanıdıklarına benden selam söyle çok yerinde bir iş yapmışlar arıcı dediğin bu şekilde az kazanmanın yollarını bulmalı:))
Izgara konusunda sana katılıyorum bende bu nedenle ızgara kullandım zaten.

Yazık olurmu bana yumurta olarak dönüyorlar öyle deme:))

Sağlıcakla kal.