22 Mayıs 2017 Pazartesi

Oğul önleme çalışmaları ve bahar bakımlarına devam..

Geçtiğimiz perşembe sevgili ustama uğradım:)) itlerini tanıştırdı bana:)) internet sayesinde tanışıktık ama birde dünya gözüyle olmalıymış...


Sonra benim modifiye aleti denemeye aldık. Aslında bayıldı ama renk vermedi. Yok el alışkanlığı kendisininki daha kolay kullanımlıymışda felan filan 


Cuma günü malum tatil geçtim benim bahçeye.
Arılar güzel çalışıyorlardı.


Mevsimin gereği tek tek katlar kaldırılıp meme kontrolleri yapıldı.


Bal geliri düşük düzeyde bu sene kanola olmayışı belimizi büktü desem yeridir
Arıları beslemeye devam ediyoruz.


Ancak aralarında şerbetlik altına dalak indirenlerde yok değil hani.


Tüm koloniler tek tek elden geçti



O da ne bir tane vukuat işleyen var:(((


Ana memelerini sıralamış. Hemen icabına bakıldı. Üç farklı koloni halinde böldüm inekleri böylece de bende ana arı üretimini başlatmış oldum:))


Geçen hafta dışardan gelen oğulun sardığı kolonimde işler yoldunda
En büyük korkum sataşma sırasında ana arıyı öldürmeleriydi.


Sorun olmadığını gördüm meme kontrolünden de olumlu not aldı.


Bu sene Salih kardeşimin getirdiği zeytinlerin ikisininde maşallahı var. yaklaşık 2 mt boyunda teneke kutuda geldiler. Gelişmeye başladılar 


Üzerleri çiçek dolu bu sene bunlardan zeytin alacağim anlaşılan.


Ustamın inciri:)) bakalım anlattığı kadar varmı göreceğiz:))


Akşam yola çıkmadan önce kızlarda iştima yaptım. Herkes yerli yerinde yem ve suları tamam:))


2 yorum:

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Muhteşem hocam itlerimin nesi var beya, paşayı koymamışın :)
Aletin güzel olmuş ama alıştığın alet tabiki bir başka oluyor, bizim ilk aleti düşünsene kazık gibiydi onada acayip alışmıştım.
Bu sene nasıl bir sezon olacak anlamış değilim süper bal geliyordu geceleri bir soğuk olmaya başladı, arılar yağmalayacak kovan arıyor demekki bal geliri kesildi.
İncir kendine gelmiş başına başka bir iş gelmez ise bu yıl meyve vermesi lazım.

Sağlıcakla kal.

muhteşem turunç dedi ki...

Sevgili ustam
sen hangi ara yorum attında ben görmedim bu ara bilgisayarla aram bozuk ondan olsa gerek

Paşa biraz utangaç ondan yayınlamadım ineği üzülmesin dedim:))
Alet konusunda haklısın herkes kendisininkine alışır zaman içinde tabi.
Bu sene benim oralarda kanola olmadı ama geniş bir alanda ayçiçeği ekilmiş durumda bakacaz bakalım neler olacak. Ama trakyada bu sene güçlü arısı olan balı götürür.
İncir ağacı korumalı yerde artık meyve verirsede ben sana tadını anlatırım merak etme.

Sağlıcakla kal.